Výstavba električkovej trate v Petržalke. Chýba už len niekoľko desiatok metrov koľajníc

5726
Petržalská električka

Rekonštrukčné práce na električkovej trati v Bratislave naberajú na intenzite. Prinášame prehľad aktuálneho stavu prác v jednotlivých oblastiach projektu.

Rekonštrukčné práce na električkovej trati v Bratislave naberajú na intenzite a prinášajú viditeľný pokrok v každej fáze projektu. Na miestach, kde sa ešte donedávna nachádzali výkopy, sa už prepájajú nové úseky trate. Pokládka koľajníc finišuje na moste pri združenom moste cez Chorvátske rameno, pri Farskom kostole Sv. Rodiny a na Pajštúnskej ulici. Na celej trati, s výnimkou križovatiek a obratiska, sa zároveň inštaluje zelený rozchodník, ktorý prispeje k ekologickejšiemu vzhľadu trate.

Novovybudovaná križovatka Rusovská cesta – Jantárová cesta – Námestie Hraničiarov už bola otvorená pre dopravu, pričom na ďalších vetvách sa intenzívne pracuje. Na križovatke Jantárová – Námestie Hraničiarov je už položená konštrukčná vrstva CBGM na chodníkoch, pričom asfaltovanie sa plánuje v najbližších dňoch. Križovatka Jantárová cesta – Lietavská je už plne funkčná.

Pozrite si video:

Pri moste Farského kostola Sv. Rodiny bola dokončená rímsa na východnej strane, pričom práce na druhej strane sa blížia k záveru. Na moste Panónska sa v súčasnosti vykonáva betonáž a debnenie rámp pre peších.

Pokládka asfaltu prebieha aj na cyklochodníkoch od Bosákovej až po združený most na Rusovskej ceste. Vozovky na Pajštúnskej a Romanovej ulici, vrátane električkových zastávok, sú vo finálnej fáze úprav. Práce pokračujú aj na chodníkoch pri križovatke Námestie Hraničiarov – Jantárová cesta – Rusovská cesta.

Plánuje sa dokončenie všetkých koľajníc ešte pred Vianocami, po čom by mala začať skúšobná prevádzka električky. Počas nej sa dokončia prístrešky na zastávkach, nástupiská, zábradlia, chodníky a cyklochodníky. Plná prevádzka trate je plánovaná na jar 2025.

Projekt je podporený zmluvami o nenávratnom finančnom príspevku, ktoré pokrývajú financovanie stavby električkovej trate v Petržalke i modernizáciu vozovne v Krasňanoch.

Foto a video: Michal Feik