Slovenská pošta nebude osobám v karanténe doručovať zásielky, ale v schránke im automaticky nechá žltý lístok, teda oznámenie o jej uložení. Uviedla to hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská. Zákazníkov, ktorí sú v karanténe, pošta žiada, aby na svojej schránke alebo zvončeku čitateľne túto skutočnosť uviedli a upozornili na to doručovateľa.
O možnosti predĺženia úložných lehôt zásielok a uplatnení bezkontaktného doručovania v tejto súvislosti komunikuje pošta s Úradom pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb SR.
Na poštách naďalej platia už zavedené ochranné opatrenia. Po dohode so spoločnosťou SPP – distribúcia bude odpočet stavu meradla plynu realizovaný bez kontaktu s odberateľom. Zákazníkom odporúča pošta vyhnúť sa návšteve pobočiek a ak je to možné, vybaviť potrebné záležitosti online, cez mobilnú aplikáciu, alebo počkať na upokojenie situácie. Ak musia pobočku navštíviť, treba dodržiavať primeraný odstup nielen od ďalších čakajúcich zákazníkov, ale aj od zamestnancov. Veci treba vybaviť čo najrýchlejšie, bez zdržania.
Priestory pobočiek sú pravidelne čistené, dezinfikované a vetrané. Osobitne sú dezinfikované priestory pobočiek, v ktorých blízkosti bol výskyt koronavírusu potvrdený. Všetky pracoviská Slovenskej pošty, kde sú otvorené priestory a zamestnanec je so zákazníkom v priamom kontakte, sú prioritne vybavované respirátormi, dezinfekčnými prostriedkami a ochrannými rukavicami, a to rovnako ako doručovatelia a kuriéri.
Slovenská pošta ubezpečuje, že ak si situácia vyžiada obmedzenie otváracích hodín pobočiek, zatvorenie pobočiek či iných prevádzkových priestorov pošty, alebo pozastavenie doručovania v určitých lokalitách, bude verejnosť okamžite informovať.
Informácie poskytne zákazníkom prostredníctvom internetovej stránky, ale aj informačnými letákmi priamo na pobočkách.