Takto sa pripravuje dostavba križovatky D1xD4. Diaľnica D1 sa rozšíri (VIDEO)

2100
Križovatka D1xD4

Trasa rozšírenej D1 Bratislava – Triblavina začína pred bratislavskou mimoúrovňovou križovatkou Vajnory. Dôležitou súčasťou stavby je vybudovanie križovatky diaľnic D1 a D4, ktorá výrazným spôsobom prispeje k zlepšeniu dopravnej situácie v Bratislave. Rozširovanie úseku končí v diaľničnej križovatke Triblavina.

Súčasťou projektu bude rozšírenie a rekonštrukcia vozovky diaľnice ako aj zdvih nivelety, doplnenie križovatkových kolektorov, dostavba vetiev mimoúrovňovej križovatky Ivanka sever (D1/D4), výstavba 18 mostov na diaľnici, vetvách križovatky a súvisiacich komunikáciách ako aj doplnenie informačného systému, oplotenia a ďalších súvisiacich objektov. V rámci stavby bude vymenená vozovka D1 v križovatke Triblavina a skompletizovaný informačný systém diaľnice na úseku Vajnory – Triblavina.

„V rámci projektu výstavby rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Triblavinou aktuálne prebiehajú projektové práce. Zmluva so zhotoviteľom sa riadi podmienkami žltého FIDIC-u, čo znamená, že súčasťou je aj realizačná projektová dokumentáciu, ktorú treba najskôr naprojektovať. Od odovzdania staveniska až doteraz sa zhotoviteľ venoval najmä geodetickým prácam, inžinierskej a projekčnej činnosti a takisto aj doplnkovému inžiniersko-geologickému prieskumu. Na stavbe prebiehal výrub stromov, či príprava zariadenia staveniska,“ vysvetľuje Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti.

Pozrite si video:

Dokedy bude trvať projektovanie?

Zhotoviteľ dokončí väčšinu projektovej činnosti počas prvého roka. Proces projektovania však bude pokračovať počas celej doby výstavby. Výhodou využitia žltého FIDIC-u je práve to, že činnosti na príprave a výstavbe môžu prebiehať paralelne. Popri projektovaní a prípravných prácach sa teda črtá už aj plán organizácie výstavby.

Projektové práce úzko súvisia práve s organizáciou výstavby, s ktorou sú spojené míľniky pre postupné odovzdanie jednotlivých etáp motoristom. Národná diaľničná spoločnosť ohlásila dva veľké míľniky – vybudovanie obchádzkových trás, ktoré odklonia dopravu z diaľnice D1, kým sa bude dvíhať a napojenie diaľnic v smere Trnava – Jarovce.

Čo bude ďalej?

V najbližšom období bude zhotoviteľ zameriavať inžinierske siete a priebežne ich dopĺňať do projektovej dokumentácie. Pokračovať budú aj geodetické práce a zriaďovanie staveniska. Na pláne je aj archeologický prieskum v časti stavby a pokračovať sa bude aj v inžinierskej činnosti.

Zdroj, video a foto: Národná diaľničná spoločnosť