Pozrite sa na zmeny, ktoré nás čakajú po spustení električky od 26. októbra na zrekonštruovanej trati Dúbravsko-karloveskej radiály.
Električky budú jazdiť ako jazdili v období od 22.2. do 13.3.:
- Linka 4 bude predĺžená od tunela do Dúbravky
- Linka 9 bude predĺžená od tunela na Kútiky
- interval oboch liniek bude 4 minúty v rannej špičke, 5 minút v ostatných obdobiach dňa a 7 – 8 minút cez víkend. V úseku, kde premávajú obe linky budú v rannej špičke jazdiť každé 2 minúty
- znamená to zvýšenie kapacity oproti roku 2019, keďže všetky električky na linkách 4 a 9 sú v pracovných dňoch minimálne 30-metrové (veľkokapacitné), zatiaľ čo do roku 2019 tam jazdili aj kratšie 21-metrové a naviac je v sedle a cez víkend až do 2x viac spojov na nábrežie a Šafárikovo námestie ako bolo v minulosti
Linka 5 v Dúbravke nebude, je možné využiť linku 4 a prestup na linku 3 alebo 9, prípadne je možné ísť priamo linkou 4 do uzlov Krížna alebo Trnavské mýto a tam prestúpiť na iné nadväzné linky. Spojenie na Kapucínsku/Zochovu je možné linkou 83/84 bez prestupu, kde naďalej zostáva v platnosti častejší interval cez víkendy, ktorý sme zaviedli počas výluky.
Linka 33
- bude posilnená v rannej špičke z intervalu 5 – 6 minút na pravidelný 4-minútový
- všetky spoje budú nízkopodlažné
Linka 133 nebude premávať
- jej náhradou bude nový pohodlný prestup na Riviére
- v čase, keď táto linka premávala, bude posilnená linka 33. Naviac ešte v danom čase nasadíme iba najväčšie električky na trase linky 4 smerom na Šafárikovo námestie
Linky X5 a X33 nebudú premávať
Stručné závery zmien oproti stavu pred začiatkom modernizácie:
- zrýchľujeme dopravu do centra (nová rýchlejšia trať, menej zastávok v pozitívnom zmysle, žiadne státie v zápchach)
- viac nízkopodlažných spojov – všetky spoje linky 33
- medzi Karlovou Vsou (Kútiky) a nábrežím (Most SNP) sa skráti jazdná doba zo 16 minút na 14 minút
Zdroj: Bratislava – hlavné mesto SR