Diaľničiari opravujú most v Lamači. Na vjazde do Bratislavy sa tvoria dlhé kolóny

1894

Od pondelka 21. júna Národná diaľničná spoločnosť (NDS) opravuje most v Lamači. Na vjazde do Bratislavy je doprava zúžená do jedného pruhu a tvoria sa dlhé kolóny. Upchaté sú aj súbežné cesty.

23.6. Pri vjazde do Bratislavy po diaľnici D2 je 90-minútové zdržanie
22.6. Za Stupavou v smere do Bratislavy je zdržanie do 90 minút, po obchádzkových trasách cez  Stupavu a okolo Devínskej Novej Vsi dosahuje zdržanie minimálne 30 minút
21.6. Na diaľnici D2 v smere zo Stupavy do Bratislavy sa vodiči zdržia zhruba dve hodiny. Kolóny sa tvoria aj na obchádzkach cez Lamač a okolo závodu Volkswagen Bratislava.

Dá sa vyhnúť zápche? Čo treba robiť?

🚗 Vyhnite sa rannej špičke – cestujte skôr alebo neskôr
❌ Ak nemusíte cestovať, cestu zrušte
🚊 Využite vlakové spojenie, z Malaciek do Bratislavy ide v rannej špičke až 10 vlakov
🚲 Do vlaku môžete zobrať aj bicykel
👫 Cestujte v aute viacerí, zmenšíte kolónu
🚑 Ak stojíte v kolóne, nezabudnite na „záchranársku uličku“, od apríla 2020 je v zápche povinná
🚗 Pred prekážkou využívajte „zipsovanie“
⚠️ Buďte trpezliví, opatrní a ohľaduplní

Takto jazdia vlaky v rannej špičke
Malacky5:165:196:056:256:287:057:087:498:189:05
Plavecký Štvrtok5:256:106:347:147:548:249:10
Zohor5:376:166:397:198:038:299:16
Devínske Jazero5:446:226:458:108:359:22
Devínska N. Ves5:315:546:276:406:517:227:288:148:399:27
Bratislava-Lamač6:016:346:587:358:228:469:34
Bratislava-Železná studienka6:046:377:017:388:258:499:37
Bratislava hl.st.5:446:106:436:537:077:357:448:318:559:43
Sú vlaky počas pandémie koronavírusu bezpečné? Áno!

Vo vlakoch, v pokladniciach a v odpočinkových miestnostiach hľadali vedci zo Slovenskej akadémie vied koncom apríla a začiatkom mája nový koronavírus. Nenašli ho ani v jednej zo 187 vzoriek, ktoré odobrali. O výsledkoch výskumu informovala Železničná spoločnosť Slovensko v reklamnej kampani s názvom TO SA VIE, ŽE CESTOVAŤ VLAKOM JE BEZPEČNÉ.

Odber biologického materiálu stermi vo vlakoch a v iných priestoroch ZSSK uskutočnili odborníci z Biomedicínskeho centra SAV a zaškolení pracovníci ZSSK. Testami prešli personál prvého kontaktu (pokladníci a sprevádzajúci personál), rušňovodiči a nimi užívané priestory, miesta v osobných  vlakoch,  diaľkové vlaky (rýchliky) a regionálne/prímestské vlaky. Odbery boli vykonané pred a po ceste vlaku s cestujúcimi.

Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť, Železničná spoločnosť Slovenska, TASR
Foto: ilustračné