Podľa primátora Bratislavy Matúša Valla pomôže zlej dopravnej situácii nová električková linka.
Podľa primátora budú do nového centra Bratislavy denne smerovať desaťtisíce áut a môžu spôsobiť dopravný kolaps. Spôsob, ako tomu predísť, môže byť nová električková linka. „Jediný spôsob, ako nápor automobilovej dopravy znížiť, je priviesť do územia najkapacitnejší a najekologickejší dopravný systém – električku napojenú na Petržalskú radiálu, Ružinovskú radiálu a na novopripravovanú radiálu do Podunajských Biskupíc a Vrakune.“
Nová električka by mohla motivovať ľudí prichádzajúcich do mesta, aby odparkovali auto na jeho okraji a do novej štvrte sa priviezli električkou. Iné spôsoby dopravy – napríklad autobus či trolejbus – podľa primátora problém nevyriešia. Budú totiž rovnako stáť v zápchach.
„Električka v novom centre je nevyhnutnosť, o tom niet pochýb. Mesto Bratislava viac ako pol roka posudzovalo 7 rôznych električkových trás, z ktorých len jedna – električka cez Pribinovu – spĺňa také parametre, ktoré môžu výrazne zmierniť hroziaci kolaps dopravy na tomto území. Ako jediná prináša do územia tretí priečny koridor MHD (nenahrádza len trasy autobusových liniek, ale dopĺňa ich), je najskôr realizovateľná (v roku 2024), má najkratšiu jazdnú dobu, najvyššiu intenzitu cestujúcich a najnižšie náklady na výstavbu aj na prevádzku,“ vysvetľuje primátor.
Najdôležitejšie podľa Matúša Valla je, že sa vyhne kritickým prekážkam, ktoré tvoria Dostojevského rad, Landererova ulica a križovatku Most Apollo/Prístavná/Landererova/Košická pretne v priamom smere len v jednom ramene. „K tejto križovatke totiž trasa prejde pod úrovňou Mosta Apollo. Ďalšie trasy by buď nespojili všetky dopravné uzly, znížili by kapacitu automobilovej dopravy, vrátane autobusov MHD na Dostojevského rade, resp. Landererovej ulici, alebo by znížili priepustnosť kritickej križovatky Most Apollo/Prístavná/Landererova/Košická, čo by spôsobilo veľký problém dostupnosti celého územia nového centra.“
Zdroj: Facebook Matúš Vallo má rád Bratislavu