„Kruhy na vode“ je Erasmus+ projekt Gymnázia Jána Papánka v Bratislave, na ktorom okrem štvor- a osemročného štúdia, bude od septembra 2020 prebiehať bilingválne vzdelávanie v anglickom jazyku. Projekt bude prebiehať dva roky, od decembra 2020 do decembra 2022, počas ktorých budeme chcieť naplniť kľúčové potreby našej školy, ktorými sú:
- zabezpečenie kvalitnej bilingválnej formy výučby,
- fungujúce inkluzívne vzdelávanie,
- modernizácia výučby a posilnenie komunity školy.
Aj preto sme prijali výzvu a vytvorili projekt, v ktorom chceme prostredníctvom štyroch vzdelávacích kurzovpre siedmych našich pedagógov, založiť postupne sa šíriace, ako kruhy na vode, vzájomné zdieľanie poznatkov, skúseností a následnú implementáciu do vyučovacieho procesu.
Ciele projektu
- Vytvorenie nových učebných materiálov pre bilingválne vyučovaný predmet Globpro, zvýšiť interkultúrne povedomie o anglofónnych krajinách a jazykové kompetencie učiteľov bilingválnej triedy prostredníctvom kurzu „Talking to People (C1, C2): A Language and Culture course for Teachers“, Dublin.
- Integrovať cudzí jazyk do nejazykových predmetov, prispôsobovať a vytvárať učebné materiály pre humanitné i prírodovedné predmety, skvalitnenie výučby zavedením nových prvkov metódy CLIL, vzdelávacím kurzom „C.L.I.L–Practical Methotology and Language“, Dublin.
- Pripraviť pedagógov na prácu so študentmi so ŠVVP, uľahčiť proces inklúzie a podporiť spoluprácu medzi školou, rodičmi a žiakmi, prostredníctvom mobility „All Children are Special“, Sevilla.
- Zvýšiť motiváciu študentov smerom k aktívnemu občianstvu, priniesť inovatívne nástroje a stratégie, ktoré v nich podnietia vznik a rozvoj spolupráce, občianskej zodpovednosti, kritického myslenia a mäkkých zručností. Mobilita „ Creativity for the future: promoting Critical Thinking and Problem – Solving in the classroom“, Bologna.
Fázy projektu
Vzdelávací kurz, mobilita | Zapojených je 7 pedagógov. |
Úvodná prednáška o mobilite | Vždy po absolvovaní mobility, zapojení všetci učitelia. |
Workshopy | Na každú mobilitu po dva workshopy alebo stretnutia, kde prebieha vzájomné zdieľanie skúseností, poznatkov. Zapojení všetci učitelia. |
Implementácia | Začlenenie zdieľaných vedomostí, poznatkov do vyučovacieho procesu. Zapojení učitelia a žiaci. |
Spätná väzba, dotazníky | Overenie efektívnosti implementácia a následná korekcia pred tvorbou výstupov projektu. Zapojení učitelia a žiaci. |
Vytvorenie merateľného výstupu projektu | Vytvorenie metodiky výučby a zbierky aktivít pre bilingválnu výučbu predmetu Globpro; vlastného učebného materiálu pre bilingválne vyučovanie dejepisu metódou CLIL; manuálu pre prácu so žiakmi so ŠVVP a zbierky aktivít a úloh pre inovatívne vzdelávanie na škole. Zapojených je 7 pedagógov. |
Diseminácia | Šírenie projektom získaných poznatkov a skúseností prostredníctvom propagačných materiálov, prednášok na BSK, DOD, rodičovských stretnutiach a zverejnením výstupov projektu. Zapojená širšia verejnosť. |
Čo prostredníctvom projektu získame?
- učebné materiály, metodiky výučby a zbierky aktivít pre skvalitnenie vyučovacieho procesu,
- zvýšenú kvalifikáciu učiteľov a zamestnancov v troch pre školu kľúčových oblastiach, a to v oblasti bilingválneho vyučovania, využívania inovatívnych metód, a v oblasti práce so žiakmi so ŠVVP,
- zatraktívnenie vyučovacieho procesu, zvýšenie motivácie žiakov učiť sa a byť aktívny na hodinách aj počas mimovyučovacích aktivitách školy,
- intenzívnejšiu spoluprácu v tíme učiteľov, ich vzájomné zdieľanie a kaskádovanie skúseností,
- zefektívnenie komunikácie medzi školou a rodičmi, zlepšenie celkovej klímy školy.
Čo plánujeme do budúcnosti?
- každoročne plánovať v rámci Organizačného plánu školy stretnutia učiteľov mimo pedagogických rád, zdieľať a motivovať sa v inovatívnom spôsobe výučby,
- po získaní pedagogických asistentov a trvalo pôsobiaceho špeciálneho pedagóga, plánujeme vytvoriť na škole model spolupráce podporného tímu pre prácu žiakov so ŠVVP,
- nadviazať spoluprácu s inou školou BSK,
- pokračovať v navrhovaní a v realizácii ďalších medzinárodných projektov, vytvárať nové „kruhy na vode“, rozširujúce sa smerom k iným školám a širšej verejnosti.