Modernejšou technikou ku kvalitnejšej a ekologickejšej ceste

898
[et_pb_section fb_built=“1″ _builder_version=“3.27.2″ custom_padding=“30px|||||“][et_pb_row _builder_version=“3.27.2″ custom_margin=“-31px|auto||auto||“ custom_padding=“6px|||||“][et_pb_column _builder_version=“3.27.2″ type=“4_4″][et_pb_text _builder_version=“3.27.2″ hover_enabled=“0″]

Cesta III/1113 medzi obcami Láb a Jakubov sa vrátila do života. V pondelok 21.10.2019 bola po rekonštrukcii opäť odovzdaná do užívania a sprístupnená verejnosti. Cesta, ktorá bola takmer 40 rokov nedotknutá, má dnes nový, kvalitný a ekologický povrch.

„Opravu tejto cesty sme sľúbili v lete. Je po polovici októbra a cesta je hotová. Dokonca išlo o malý rekord. Podarilo sa nám ju opraviť od 5. októbra do 20. októbra, čiže za 16 dní sme opravili celistvý 5,5 km úsek cesty. Ak by bolo viac peňazí, dokázali by sme ich v Bratislavskom kraji opraviť viac, takto ideme postupne krok za krokom,“ ozrejmil bratislavský župan

Juraj Droba.

Práce spočívali v odstránení pôvodného poškodeného asfaltobetónového krytu vozovky a následného položenia novej asfaltobetónovej vrstvy. Medzi vrstvami bol použitý modernejší výstužový materiál a to geomreže, ktoré zabezpečia dlhšiu trvácnosť povrchu vozovky, nakoľko eliminujú vznik trhlín od podložia aj od vyjazdených koľají nákladných vozidiel.

Rekonštrukcia cesty v extraviláne medzi obcami Láb a Jakubov v okrese Malacky sa realizovala v celkovej uzávierke, čo umožnilo správcovi komunikácií II. a III. triedy v Bratislavskom kraji – Regionálnym cestám Bratislava, kvalitnejšiu, rýchlejšiu a v neposlednom rade lacnejšiu realizáciu opravy. Finišér mohol pokladať nové vrstvy vozovky po celej šírke cesty, čím sa eliminoval vznik strednej pracovnej škáry a zabezpečilo sa homogénne rozprestretie a zhutnenie asfaltobetónových zmesí. Vzhľadom na to, že sa technológia nemusela presúvať v polovičných profiloch, celkové náklady sa znížili.

V prvom kroku bola cesta odovzdaná vodičom a najbližšie je plánovaná realizácia vodorovného dopravného značenia – stredovej vodiacej čiary ako aj vodiacich bočných čiar, čím sa zároveň zvýši pasívna bezpečnosť na tejto ceste III. triedy.

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]