![](https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2022/04/252508989-179340704385814-7595665434585899621-n-696x464.jpg)
Na pripravovanom najdlhšom moste stavby cez Chorvátske rameno prebieha tesnenie dna základových jám určených pre podpery. Informuje o tom hlavné mesto Bratislava na sociálnej sieti.
Technológia, ktorú zhotoviteľ používa sa nazýva trysková injektáž – jet grouting. „Tesnenie dna stavebných jám je potrebné z dôvodu, že sa samotná základová škára nachádza pod úrovňou hladiny vody v Chorvátskom ramene. V takomto prípade je potrebné zabezpečiť, aby sa samotné základy mosta realizovali v suchom prostredí,“ približuje hlavné mesto na sociálnej sieti. Takto preinjektovaná zemina má okrem toho odolať aj vztlaku vody, ktorý bude spôsobený rozdielom hladín spodnej vody v okolí základových jám a v samotnej základovej jame.
Dosiahne sa tým zhotovenie spevnenej vrstvy pod budúcimi základmi v hĺbke asi 5 metrov pod úrovňou terajšieho terénu, ktorá zabezpečí tesnenie dna stavebných jám.
![](https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2022/04/snimka-obrazovky-2022-04-07-135859.png)
![](https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2022/04/snimka-obrazovky-2022-04-07-135802.png)
Výstavba električkovej trate si vyžaduje ďalší výrub
Výstavba predĺženej trate petržalskej električky si od jej začiatku, vyžaduje aj výrub stromov vo vybraných lokalitách. Inak tomu nebude ani v nasledujúcich dňoch. V súvislosti s výstavbou nosného systému MHD a jej druhej časti je od štvrtka 7. apríla naplánovaný ďalší výrub drevín. V tomto prípade ide o nevyhnutnú podmienku, bez ktorej by nová električková trať vzniknúť nemohla. Namiesto nich však v rámci tejto výstavby mesto vysadí viac ako 1500 nových stromov.
Zdroj: Bratislava-hlavné mesto SR