O psychologickú pomoc cez telefón či internet žiada čoraz viac ľudí

1929

Pomáhať ľuďom v náročných životných situáciách a pomôcť im nájsť riešenie je úlohou tímu psychológov z občianskeho združenia IPčko. Pandémia nového koronavírusu sa podpísala pod rekordný nárast počtu volaní, tím odborníkov sa musel strojnásobiť. Vyškolení psychológovia doposiaľ pomohli viac ako 200.000 ľuďom. Počet kontaktov však rastie.

„Niekedy volá mladý 22-ročný muž, ktorý sa chce zabiť. Inokedy 12-ročné dievčatko, ktoré zneužíva otčim. A v poslednom období aj zdravotníci, ktorí sú na pokraji svojich síl,“ opísala časť príbehov, s ktorými sa psychológovia stretávajú takmer denne, riaditeľka IPčka Gabriela Zúbriková. Častým problémom je aj domáce či sexuálne násilie, myšlienky na samovraždu, depresie, úzkosti, ale aj zvládanie pandémie koronavírusu.

Psychológov a sociálnych pracovníkov denne kontaktuje 280 ľudí. V decembri oproti novembru zaznamenali psychológovia nárast o 150 %. Čoraz častejšie sa stáva, že tretine z nich nie sú poradcovia schopní poskytnúť okamžitú pomoc. „Každú chvíľu u nás zvoní telefón. Ľudia prosia o pomoc aj cez chat, video či e-mail. V akútnych prípadoch k nim vysielame náš Krízový intervenčný tím, ktorý je pripravený okamžite zasiahnuť. Nie vždy sa však podarí odpovedať všetkým. Hoci sa v IPčku strojnásobil počet poradcov a rozšírili sa služby, počet kontaktov je enormný,“ opísala sociálna pracovníčka Simona Košútová.

Kontaktovať psychológov z IPčka je možné prostredníctvom chatu na www.ipcko.sk, e-mailu na poradna@ipcko.sk, telefonicky na 0800 500 333. Ďalšie možnosti pomoci je možné nájsť na www.krizovalinkapomoci.sk alebo www.dobralinka.sk.

Zdroj: TASR