Obchvat obcí Malokarpatska nadobúda reálne kontúry. Vo výstavbe sú už mosty a križovatka

1705

V septembri minulého roka sme začali stavať úplne novú cestu. Ide o prvú etapu obchvatu obcí Malokarpatska, ktorý odľahčí preťažené cesty.

Spojí diaľničnú križovatku Triblavina s cestou III/1059 medzi Chorvátskym Grobom a miestnou časťou Čierna Voda. Stavba pokračuje zakladaním mostov a prípravné práce prebiehajú aj na novej okružnej križovatke.

„Každodennou realitou v Bratislavskom kraji sú dopravné zápchy. Najväčší problém spôsobujú v intravilánoch miest a obcí, kadiaľ prúdia tisícky áut. Hluk a výfukové plyny znepríjemňujú obyvateľom život. V najvyťaženejších úsekoch smerom do Chorvátskeho Grobu, Pezinka či Modry dosahuje denná intenzita dopravy bezmála 25 tisíc áut, čo je porovnateľné s intenzitou na diaľnici D1 v Žilinskom, Prešovskom a Košickom kraji,“ vysvetlil župan Juraj Droba.

Spomedzi všetkých miest na Slovensku je najvyššie dopravné zaťaženie práve v mestách Pezinok a Svätý Jur. V meste Modra dokonca prúdi tranzitná doprava vrátane kamiónov priamo cez historické centrum. Kvôli zápcham v Pezinku a Modre strávia cestujúci v prímestskej autobusovej doprave v priemere o 25 minút viac.

Nový cestný obchvat obcí Malokarpatska je jeden z najväčších dopravných projektov Bratislavskej župy. Bude mať zásadný dopad na zlepšenie dopravnej situácie v regióne, prispeje k zníženiu emisií CO2 a lepšie prepojí územie so susedným Trnavským krajom. „Ak ho nepostavíme, obce i celý región budú trpieť tranzitnou dopravou,“ upozorňuje Droba. Na to však župa potrebuje financie z eurofondov.

Nová cesta už nadobúda reálne kontúry priamo v teréne. Aktuálne sa na stavbe upravujú podložia budúcej vozovky a realizujú sa preložky inžinierskych sietí. Najzložitejšou časťou projektu sú dva mosty – ponad Dávidov kanál a Mlynský potok, kde už sú vidieť opory mostov. Zhotoviteľ začal aj s prípravnými prácami na okružnej križovatke na ceste III/1059.

Prvá etapa bude dokončená na jeseň tohto roku. Pripravujeme ďalšie etapy v smere na Pezinok a Modru. Projekt je financovaný z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), ktorý zastrešuje Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie.

VIAC INFORMÁCIÍ O PROJEKTE: tu