Prostredníctvom týchto e-mailov si môžete zmeniť doručenie alebo uloženie zásielky. Informácie z takéhoto e-mailu sú podobné informáciám z oficiálneho webu pošty, až na niekoľko zámerne podobných nepravdivosti.
Že ide o podvod možno rozpoznať podľa viacerých faktorov:
- Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatíza zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.
- Slovenská pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako trackovacie číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (2 písmena), 9 čísel a sufixu (2 písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny) Príklad: EB 101809415 SK
- V prípade, ak adresát dostane mail, Slovenská pošta odporúča vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a aby na podozrivé e-maily nereagoval, obzvlášť, ak od neho žiadajú peniaze.
Zákaznícka podpora Slovenskej pošty nefunguje 24 hodín denne, ale iba v pracovných dňoch v čase od 8:00 do 17:00. Falošný mail je možné rozlíšiť aj podľa nesprávne uvedeného telefónneho čísla na Zákaznícke centrum – 0850 192 413, pričom správne číslo je 0850 122 413.
Ukážka, ako môže podvodný e-mail vyzerať:
Zdroj: Slovenská pošta