Zloženie Rady partnerstva

Zloženie Rady partnerstva

Rada partnerstva sa skladá zo 4 komôr a 6 tematických komisií. Členovia jednotlivých komôr sú členmi s hlasovacím právom a zároveň sú aj členmi odborných tematických komisií, ktoré v Rade partnerstva svojím hlasom zastupujú. Sekretariát Rady partnerstva je zodpovedný za organizačné, vecné a administratívne úlohy spojené s činnosťou Rady partnerstva a jej orgánov a jeho úlohy zastrešuje BSK.

Komory rady partnerstva:

  1. Komora regionálnej samosprávy,
  2. Komora miestnej územnej samosprávy,
  3. Komora sociálno-ekonomických partnerov,
  4. Komora štátnej správy.

Komora regionálnej samosprávy má len jedného člena, ktorým je Bratislavský samosprávny kraj. Zástupcom BSK v Rade partnerstva je predseda kraja Juraj Droba. Členovia ďalších komôr sú uvedení nižšie.

Tematické komisie rady partnerstva:

Komora sociálno-ekonomických partnerov zahŕňa členov, ktorých pôsobnosť pokrýva všetky kľúčové oblasti rozvoja územia, tzn. dopravu, školstvo, vedu, výskum a inovácie, cestovný ruch a kultúru, zdravotníctvo, sociálnu oblasť a životné prostredie. V rámci týchto „oblastí“ sú vytvorené tzv. tematické komisie, ktoré sú tvorené členmi Rady partnerstva a prizvanými odborníkmi.

  1. Udržateľná doprava
  2. Školstvo, veda, výskum a inovácie (Regionálne školstvo + Veda, výskum a inovácie)
  3. Cestovný ruch a kultúra
  4. Zdravotníctvo
  5. Sociálna oblasť
  6. Životné prostredie

Sekretariát Rady partnerstva

Funkciu sekretariátu Rady partnerstva zabezpečuje Bratislavský samosprávny kraj. Sekretariát RP zabezpečuje organizačné, vecné a administratívne úlohy spojené s činnosťou Rady partnerstva a jej orgánov, a to najmä:  

  • pripravuje návrh programu rokovania a predkladá ho predsedovi RP na schválenie,
  • pripravuje návrh uznesenia,
  • zabezpečuje prípravu a distribúciu materiálov súvisiacich s rokovaním,
  • organizačne zabezpečuje rokovania,
  • pripravuje vyhodnotenie úloh z rokovaní a vedie ich evidenciu,
  • vypracováva zápisnicu z rokovaní,
  • vedie agendu a zabezpečuje archiváciu dokumentov súvisiacu s ich činnosťou,
  • vedie zoznam členov a zabezpečuje plynulé komunikačné toky medzi nimi,
  • zabezpečuje spoluprácu s riadiacim orgánom (ďalej len „RO“),
  • v oblasti implementácie projektov IÚS poskytuje asistenciu a metodickú výpomoc žiadateľom,
  • zabezpečuje administratívne spracovanie nominácií zástupcov, resp. nových zástupcov sociálno-ekonomických partnerov do Rady partnerstva,
  • koordinuje činnosť komôr Rady partnerstva a tematických komisií na podnet predsedu Rady partnerstva,
  • zabezpečuje informovanie členov Rady partnerstva o činnosti tematických komisií, ich záveroch, návrhoch a požiadavkách na najbližšom rokovaní Rady partnerstva,
  • zabezpečuje informovanie členov Rady partnerstva o činnosti tematických pracovných skupín, ich záveroch, návrhoch a požiadavkách po každom stretnutí tematickej pracovnej skupiny na najbližšie rokovanie Rady partnerstva
  • vykonáva ďalšie činnosti podľa pokynov predsedu RP resp. ostatných orgánov Rady partnerstva.