Tip na cyklovýlet: Záhoráčikom do Kuchyne a odtiaľ cez Modru do Šenkvíc

2630
Modra
V centre Modry nájdete fantastickú zmrzlinu a odporúčame si ju vychutnať počas prechádzky malebnými uličkami.

Trasa začína jazdou Letným vlakom Záhoráčikom, ktorý vás spolu s bicyklom odvezie do Kuchyne. Na cyklovýlete uvidíte aj tajomný Huncokársky cintorín, vodnú nádrž v Kuchyni a Čermákovu lúku. Obratnosť na dvoch kolesách si môžete vyskúšať na pumptracku na Zochovej chate. Trasa končí v Šenkviciach, malebnom vinárskom meste neďaleko Bratislavy, odkiaľ máte pohodlné spojenie vlakom.

Dĺžka trasy je 29 kilometrov, prevýšenie 520 metrov. Výlet vám potrvá asi 4 hodiny a oddýchnuť si môžete v sedle Hubalová, na Čermákovej lúke alebo na Zochovej chate v Modre. Trasa je stredne náročná, asi 80 % tvorí asfalt a zvyšok terén, vhodná je pre trekové alebo horské bicykle. Cestovné poriadky, tipy na výlety a ďalšie informácie o Záhoráčiku nájdete TU.

Trasa: Kuchyňa – Vývrat – sedlo Hubalová – Čermákova lúka – Zochova chata – Modra – Šenkvice

• Trasa výletu začína v obci Kuchyňa, kam sa vieme pohodlne dostať cyklovláčikom Záhoráčik. Zo stanice začneme jemne stúpať cez obec sledujúc žlté cykloturistické  značenie. Na hlavnej ceste odbočíme doľava a pokračujeme ďalej po červenom cyklistickom značení asi 1,5 km, kde na rázcestí odbočíme z hlavnej cesty vpravo, a až do sedla Hubalová pôjdeme po modrom cyklistickom značení.
  • Od hlavnej cesty začneme pozvoľna stúpať po dobrej asfaltovej ceste až do rekreačnej oblasti Vývrat. Tu na rázcestí budeme pokračovať priamo hore dolinou. Cesta začne rovnomerne  stúpať, ale až do sedla Hubalová je to veľmi kvalitný asfalt. Asi 150 m pred sedlom je pri potoku ukrytá studnička s pitnou vodou.
  • V sedle Hubalová opustíme asfalt a začneme opäť stúpať, tentoraz po červenej Štefánikovej magistrále lesnou cestou do sedla pod kopcom Gajdoš. Tu sa terén narovná a pohodlne prídeme na križovatku turistických a cyklistických trás na Čermákovej lúke. Táto veľmi pekná, vcelku veľká, udržiavaná lúka je vhodná na oddych a občerstvenie. Nájdete tu pekný malý prístrešok, lavičky so stolom, ohnisko, pamätník rodiny Čermákovcov, ale i studničku s pitnou vodou.
  • Z Čermákovej lúky pôjdeme ďalej popri studničke po žltom cykloturistickom značení smerom na Pilanské, kde sa napojíme opäť na kvalitnú asfaltovú cestu, ktorá nás cca po 500 m privedie k zaujímavému Huncokárskemu cintorínu. Odtiaľ sa len zvezieme do rekreačného strediska Zochova chata, s množstvom chát, penziónov, hotelom, nájdeme tu aj prírodné kúpalisko, pumptrackovú dráhu, detské ihrisko či Furmanskú krčmu. Zochova chata je vhodné miesto na občerstvenie a oddych pred dlhším zjazdom do mesta Modra.
  • Od hotela na Zochovej chate sa po kvalitnej asfaltovej ceste spustíme najprv do Modry – Harmónia, kde je tiež viacero penziónov a hotel Pod lipou. My však budeme pokračovať v miernom zjazde priamo ďalej až po hlavnú cestu nad Modrou. Tu zabočíme vpravo a po hlavnej ceste najprv strmším zjazdom, neskôr pozvoľným klesaním prídeme až na námestie v meste Modra. V tomto úseku prosím zvýšte opatrnosť kvôli zvýšenému pohybu áut.
  • Z centra mesta Modra pokračujeme popri kostole stále miernym klesaním priamo, smerom na obec Šenkvice. Prejdeme okolo modranskej Majoliky a stále miernym klesaním pokračujeme až do obce Šenkvice. Tu pokračujeme stále priamo, neskôr popri železničnej trati, až k železničnej stanici Šenkvice, kde výlet končí. Odtiaľto sa vlakom viete dopraviť do Bratislavy.

Virtuálnu mapu nájdete tu.

Letný vlak Záhoráčik
Vo vlaku je cyklovozeň
Vo vlaku môžete využiť cyklovozeň
Kuchyňa, kostol
Lúky popri ceste smerom na Vývrat.
Lúky popri ceste smerom na Vývrat
Studnička pod sedlom Hubalová
Sedlo Hubalová
Sedlo Hubalová, vstup do zvernice Biela skala
Čermákova lúka
Čermákova lúka, pamätník
Čermákova lúka, prístrešok
Čermákova lúka, studnička pod lúkou