Viete ktoré potraviny zabíjajú vašu imunitu?

2273

Imunitu si treba budovať počas celého roka a nie len počas zimných dní. Náš organizmus dostáva poriadne zabrať aj teraz počas koronavírusu. Okrem toho, že by sme mali denne konzumovať veľa ovocia a zeleniny, treba si dávať pozor aj na to, čo máme na tanieru.

Viete ktoré potraviny najviac oslabujú imunitný systém a znižujú odolnosť nášho tela voči baktériám a vírusom?

Alkohol

Striedme pitie alkoholu vo forme jedného pohárika vínka alebo piva nie je až také škodlivé. No ak každý deň zapíjate tieto dni tvrdým alkoholom, naše telo to pocíti. Nadmerná konzumácia alkoholu vedie k závažným zdravotným problémom vrátane cirhóze pečene, zápalov žalúdka, zvýšeniu krvného tlaku, či poškodenia nervov, zvyšuje sa aj riziko oslabenia imunity. 

Biela múka

Neohrozuje len vašu postavu, ale aj imunitný systém. Biela múka poškodzuje T-lymfocity a B-lymfocity v ľudskom tele, čo sú druhy bielych krviniek. Tie posilňujú účinnosť imunity. Preto je lepšie dať prednosť celozrnných kúskom pred pečivom z bielej múky. Ak sa stravujete zdravo, raz za čas vám biela múka neuškodí. Snažte sa ju však konzumovať čo najmenej.

Cukor

Cukor má na imunitný systém priamo likvidačný vplyv. Stačí, ak si dáte 100 gramov cukru, čo možno porovnať s jedným litrom kolového nápoja a schopnosť bielych krviniek bojovať s patogénmi a inými baktériami je znížená o takmer 40 percent. Vyhýbajte sa bielemu cukru, ktorý potláča tvorbu buniek imunitného systému. Podobne to platí aj v prípade konzumácie konzervovaných výrobkov a potravín s umelými aditívami, hotových omáčok, vyprážaných jedál a výrobkov s vysokým glykemickým indexom. 

Rôzne detoxy a diéty

Hoci očistná kúra znie ako niečo, čo prospieva zdraviu, nie vždy to tak je. Niekedy sa môže snaha o zdravé stravovanie vymknúť spod rúk a výsledkom je nejaká extrémna nízkokalorická diéta s veľmi nízkym príjmom sacharidov. Práve tento typ diéty môže byť u mnohých riešením v týchto dňoch, kedy sú stále doma bez pohybu a vidia v tom skvelý spôsob, ako schudnúť. Tí, ktorí holdujú takejto diéte, ochorievajú častejšie. Môže za to nedostatok vitamínov a minerálov ako je zinok, selén a horčík.