„V rámci projektu výstavby rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Triblavinou aktuálne prebiehajú projektové práce. Zmluva so zhotoviteľom sa riadi podmienkami žltého FIDIC-u, čo znamená, že súčasťou je aj realizačná projektová dokumentáciu, ktorú treba najskôr naprojektovať. Od odovzdania staveniska až doteraz sa zhotoviteľ venoval najmä geodetickým prácam, inžinierskej a projekčnej činnosti a takisto aj doplnkovému inžiniersko-geologickému prieskumu. Na stavbe prebiehal výrub stromov, či príprava zariadenia staveniska,“ vysvetľuje Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti.
Pozrite si video:
Dokedy bude trvať projektovanie?
Zhotoviteľ dokončí väčšinu projektovej činnosti počas prvého roka. Proces projektovania však bude pokračovať počas celej doby výstavby. Výhodou využitia žltého FIDIC-u je práve to, že činnosti na príprave a výstavbe môžu prebiehať paralelne. Popri projektovaní a prípravných prácach sa teda črtá už aj plán organizácie výstavby.
Projektové práce úzko súvisia práve s organizáciou výstavby, s ktorou sú spojené míľniky pre postupné odovzdanie jednotlivých etáp motoristom. Národná diaľničná spoločnosť ohlásila dva veľké míľniky – vybudovanie obchádzkových trás, ktoré odklonia dopravu z diaľnice D1, kým sa bude dvíhať a napojenie diaľnic v smere Trnava – Jarovce.
Čo bude ďalej?
V najbližšom období bude zhotoviteľ zameriavať inžinierske siete a priebežne ich dopĺňať do projektovej dokumentácie. Pokračovať budú aj geodetické práce a zriaďovanie staveniska. Na pláne je aj archeologický prieskum v časti stavby a pokračovať sa bude aj v inžinierskej činnosti.
Zdroj a foto: Národná diaľničná spoločnosť
Video: Jana Šantavá, Michal Feik / BSK