Linka detskej istoty (LDI) už 28 rokov pomáha deťom a mladým v núdzi. Jej riaditeľka Táňa Ivanič Rybanská v tejto súvislosti pripomenula, že linka funguje bezplatne, anonymne a nepretržite.
„Ťažisko práce LDI je v podpore a ochrane práv detí a mladých ľudí, v zlepšovaní kvality ich života formou vytvorenia bezbariérového, ľahko dostupného komunikačného priestoru, poskytovania informácií, prevencie či krízovej intervencie a dištančného psychologického a sociálneho poradenstva v momente, keď to potrebujú, ako aj v participácii na zlepšovaní duševného zdravia detí a mladých ľudí poskytovaním odborných intervencií,“ priblížila.
Odborníci sú k dispozícii na telefónom čísle linky 116111. „Naši poradcovia sú odborne vyškolení a majú za sebou stovky hodín špecializovaného vzdelávania, roky praxe a pravidelne absolvujú intervízie, ako i supervízie s externým akreditovaným supervízorom,“ poznamenala riaditeľka. Všetky informácie o službách linky možno nájsť na www.ldi.sk.
Linka od svojho vzniku, teda od 26. januára 1996, poskytla odborné dištančné poradenstvo už viac ako trom miliónom detí, mladých a dospelých kontaktujúcich v záujme detí. „Sú to každoročne desaťtisíce detí a mládeže, ktorí na LDI našli istotu, že ich niekto vypočul, akceptoval a poradil im,“ uzavrela odborná garantka a jedna zo zakladateliek linky Katarína Trlicová.
Zdroj: TASR