Od nasledujúceho školského roku 2020/2021 sa na župnom Gymnáziu, Pankúchova 6 idú implementovať medzinárodné programy International Baccalaureate (IB) s vyučovacím jazykom anglickým. Všetky programy majú spoločnú filozofiu zameranú na medzinárodné zmýšľanie a rozvoj osobnosti – profilu žiaka. Do 19. 06. (vrátane) ešte máte možnosť podať prihlášku do programu PYP (Primary Years Programme).
Prihlášky do jednotlivých programov nájdete na webovej stránke školy.
Otvárajú sa 4 ročníky pre základnú školu:
1.ročník – dve triedy
2.ročník – jedna trieda
3.ročník – jedna trieda
6.ročník – jedna trieda
Primary Years Programme (PYP) – je primárne vzdelávanie žiakov od 3 do 12 rokov. Transdisciplinárny prístup PYP sa zameria na rozvoj dieťaťa ako bádateľa v škole aj mimo nej. PYP motivuje žiakov, aby mysleli sami za seba a prevzali zodpovednosť za svoje učenie.
Žiaci skúmajú šesť transdisciplinárnych tém globálneho významu, ktoré preberajú z viacerých uhľov pohľadu – cez 6 predmetov:
- Jazyk
- Matematika
- Prírodné vedy
- Spoločenské vedy
- Osobná, sociálna a telesná výchova
- Umenie
Čím je IB výnimočné
IB programová štruktúra môže efektívne fungovať aj s národnými učebnými plánmi vo všetkých vekových skupinách. Viac ako 50% svetových škôl IB je financovaných štátom.
Programy IB sa líšia od iných učebných osnov pretože:
- povzbudzujú študentov všetkých vekových skupín, aby kriticky mysleli a vedeli spolupracovať,
- povzbudzujú študentov všetkých vekových skupín, aby sa zaujímali o miestne aj globálne súvislosti,
- rozvíja viacjazyčných študentov.
IB školy väčšinou poskytujú kontinuum vzdelávania pozostávajúce zo štyroch programov, ktoré sú prepojené jednotnou filozofiou IB a prístupmi k výučbe a vzdelávaniu. Programy sú postavené tak aby povzbudzovali osobné aj akademické úspechy študentov, a podporujú ich k dobrým výkonom v štúdiu aj v osobnom rozvoji.
Základom vzdelávania IB je, že sa študenti učia ako sa majú učiť. V rámci všetkých programov si študenti rozvíjajú svoje prístupy k učeniu a rozvíjajú svoj osobnostný profil pomocou tzv. Learner Profile (Profil žiaka).
„Naším cieľom je zdieľať a aplikovať (využívať) spoločnú filozofiu , ktorou je oddanosť kvalitnému, podnetnému medzinárodnému vzdelávaniu, založenému na princípe prepojenia teórie a praxe s každodennými situáciami. Presadzujeme myšlienku medzinárodnej otvorenosti a rešpektu ku kultúrnym rozdielom a zároveň berieme ohľad na rozvoj potrieb našich študentov, ich jedinečných osobností a podporujeme ich v tom, aby sa stali jazykovo zdatnými, celoživotne sa učiacimi osobnosťami, ktoré pomôžu vytvoriť lepší svet bez násilia.“ (Gympaba Misson Statement)