Dávajte pozor na podvodné e-maily posielané v mene Slovenskej pošty

1310

Slovenská pošta vyzýva klientov k opatrnosti pred falošnými e-mailami. Odosielateľ používa zdeformované logo Slovenskej pošty a od adresátov pýta poplatok za doručenie zásielky. Ich odosielateľom nie  je Slovenská pošta, a preto by klienti nemali na takéto maily reagovať. Ide o podvod, kde je zneužité meno Slovenskej pošty.

Ako rozoznať, že ide o podvod?

  • Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.
  • Slovenská pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako trackovacie číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (2 písmena), 9 čísel a sufixu (2 písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny). Príklad: EB 101809415 SK.
  • V prípade, ak adresát dostane mail, odporúčame vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a aby na podozrivé e-maily nereagoval, obzvlášť, ak od neho žiadajú peniaze.

V prípade, že klienti na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.

Zdroj: Slovenská pošta