Do autobusov v Bratislavskom kraji nastupujú cestujúci opäť prednými dverami

2331

Od soboty 2. mája sa menia pravidlá pre cestovanie v prímestskej autobusovej doprave Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. Po zavedení nových ochranných prvkov budú môcť cestujúci opäť nastupovať prednými dverami.

Obnovenie nástupu do autobusu prednými dverami je možné po tom, ako sú do vozidiel dopravcu Slovak Lines nainštalované certifikované bezpečnostné bariéry a takisto v prípade použitia ochranného štítu. Tieto prvky oddelia vodiča od nastupujúcich cestujúcich a majú tým znížiť riziko prenosu nového koronavírusu. Rovnako sa zníži počet povinne voľných sedadiel za vodičom na polovicu, vďaka čomu pribudnú v každom autobuse 4 miesta na sedenie.

Opätovný, ale bezpečný kontakt našich vodičov s cestujúcimi je prvou lastovičkou, vďaka ktorej sa cestovanie prímestskou dopravou postupne vracia do štandardnejšieho režimu. Chcem sa poďakovať všetkým, cestujúcim za zhovievavosť i šoférom za zodpovednosť a uistiť ich, že každý deň robíme maximum v tejto náročnej situácii, hovorí Pavol Labant, generálny riaditeľ Slovak Lines.

Aké sú aktuálne podmienky a pravidlá pre cestujúcich?

  • Linky prímestskej autobusovej dopravy jazdia podľa sobotňajšieho cestovného poriadku s viac ako 100 pridanými spojmi počas pracovného týždňa na najvyťaženejších trasách.
  • Cestujúci sú povinní nosiť ochranné rúška, prípadne si zakrývať nos a ústa šatkou. Upozorňujeme, že vodič má možnosť v zmysle platného prepravného poriadku vylúčiť z prepravy osoby bez zakrytej tváre.
  • Cestujúci nemôžu obsadzovať prvé 4 miesta vpredu v autobuse.

Bezpečnosť a ochrana zdravia cestujúcich, ale aj vodičov autobusov je absolútnou prioritou. Montáž fyzických bariér je ďalším z opatrení, ktoré znížia riziko prenosu nákazy medzi vodičom a cestujúcimi. Aby bolo cestovanie prímestskou autobusovou dopravou ešte bezpečnejšie, cestujúcim odporúčame, aby využili bezkontaktné platby za cestovné lístky – predplatný cestovný lístok, kúpa lístka prostredníctvom mobilnej aplikácie IDS BK či kúpa lístka z elektronickej peňaženky na bezkontaktnej čipovej karte. V prípade platby hotovosťou odporúčame cestujúcim, aby mali pripravenú presnú sumu,dopĺňa Zuzana Horčíková, generálna riaditeľka Bratislavskej integrovanej dopravy.

Po zavedení prvých bezpečnostných opatrení, ktoré majú za cieľ znížiť riziko šírenia nového koronavírusu, bola v marci zredukovaná možnosť cestovania prímestskou autobusovou dopravou. Od 19. apríla 2020 bolo z dôvodu zvýšeného záujmu cestujúcich k sobotňajšiemu režimu pridaných viac ako 100 posilových a nových spojov, vďaka ktorým majú cestujúci možnosť dostať sa do práce či k lekárovi komfortnejšie a zároveň bezpečnejšie,hovorí Eva Vozárová, hovorkyňa Slovak Lines.

Obmedzenia, ktoré sme v rámci Bratislavského samosprávneho kraja zaviedli, aby sme zabránili nekontrolovateľnému šíreniu nového koronavírusu, sa ukázali ako správny a nutný krok. Zároveň si však plne uvedomujem, že potrebujeme zabezpečiť bezpečnú a spoľahlivú dopravu pre všetkých, ktorí napriek karanténnym opatreniam dochádzajú do práce prímestskou dopravou. Pre ľudí, ktorí pre nás zabezpečujú chod zdravotníckych zariadení, bánk, predajcov potravín či drogérie,” hovorí Juraj Droba, predseda BSK a dodáva, „verím, že budeme môcť čoskoro oznámiť ďalšie pozitívne zmeny, aj keď niektoré opatrenia proti šíreniu nového koronavírusu budú musieť zostať v platnosti dlhodobo”.

Napriek uvoľneniu niektorých pravidiel vyzývame cestujúcich, aby cestovali iba v nevyhnutných prípadoch. Zároveň ich žiadame, aby využívali bezhotovostné platby za cestovné lístky a dodržiavali prísne hygienické pravidlá, čím ochránia seba, svojich blízkych aj ostatných cestujúcich.

Vďaka “rúškomatu” na AS Nivy má teraz prístup k rúšku každý cestujúci autobusmi Slovak Lines

Sme veľmi radi, že sa nám podarilo v krátkom čase inštalovať priamo na AS Nivy jeden z prvých ‘rúškomatov‘ na Slovensku,” hovorí Pavol Labant, generálny riaditeľ Slovak Lines a dodáva, “aktuálne podmienky a pravidlá cestovania našimi autobusmi sa výrazne zmenili, preto sa ich snažíme našim cestujúcim zjednodušiť.