Kampaň Do práce na bicykli je späť, pripravená napísať svoju 9. celoslovenskú kapitolu. Poďte do nej jeden riadok so svojím tímom pridať aj vy. Staňte sa aj vy súčasťou najväčšej kampane podporujúcej rozvoj cyklistickej dopravy na Slovensku. Zaregistrujte sa, vysadnite na bicykel a spoznajte všetky výhody, ktoré jazda na dvoch kolesách prináša.
Registrácia tímov je možná len do 7. júna!
Kampaň štartuje 1. júna s heslom „Zmenu máš na dosah ruky!“, ktoré bude znieť naprieč rekordnými 100 zaregistrovanými samosprávami. Heslo je viac než príznačné – neexistuje lepší čas pokúsiť sa o zmenu ako dnes, keď je v Pláne obnovy pripravených vyše 100 miliónov eur na cyklotrasy pre mestá nad 20-tisíc obyvateľov a pripravujú sa ďalšie výzvy v hodnote desiatok miliónov eur pre menšie mestá a obce.
Vlaňajší ročník bol po predchádzajúcom „koronovom“ šoku v znamení návratu kampane na čísla účastníkov, na ktoré bola dlhé roky zvyknutá. Do kampane sa prihlásilo až 11 358 súťažiacich z 91 samospráv, ktorí vytvorili takmer 3500 tímov. Skvelý ročník podčiarklo aj takmer 1300 zúčastnených zamestnávateľov a predovšetkým – vyše 1,7 milióna odjazdených kilometrov na bicykli, takmer štvrť milióna zaevidovaných jázd a viac než 500 ton usporeného CO2 v porovnaní s cestou autom.
Do práce na bicykli je národná kampaň, ktorej hlavným cieľom je podporiť rozvoj nemotorovej, predovšetkým cyklistickej dopravy v mestách, vyzvať samosprávy na Slovensku, aby vytvárali kvalitné podmienky pre ekologické druhy dopravy v meste, motivovať zamestnávateľov, aby budovali vo svojich sídlach vhodné podmienky pre zamestnancov, ktorí dochádzajú do práce na bicykli a motivovať zamestnancov, aby viac používali túto formu alternatívnej dopravy pri každodennom cestovaní do práce.
Kampane na podporu cyklistickej dopravy prebiehali vo viacerých mestách. Počas nich sa zistilo, že keď určitá časť obyvateľov začala častejšie používať bicykel, zároveň tým vzrástla aj priemerná rýchlosť osobných automobilov. Zvýšením podielu cyklistickej dopravy pribudlo na uliciach viac voľného miesta, a v konečnom dôsledku to ocenili všetci užívatelia verejného priestoru, vrátane motoristov. Procesy zmien, myslenia a konania ľudí vo vyspelejšej časti Európy a nastúpený trend už viac rokov smerujú k trvalo udržateľnému rozvoju miest. Faktom je, že väčšinou začal zdola – z radov obyvateľov, aktivistov a iniciatív, ktorí cítili, že zmena je potrebná.
Zdroj: Do práce na bicykli