Dopravný podnik Bratislava otvára nové pracovné miesta. Pre chystané hybridné trolejbusy prijme až 50 nových vodičov a mechanikov

1088

Mestský dopravca organizuje v sobotu 11. júna 2022 skúšobné jazdy, počas ktorých si záujemcovia môžu zašoférovať trolejbus i autobus v depe pod dohľadom inštruktora. Nástupný plat vodičov je 1300 – 1800 eur, mechanici si zarobia 1000 – 1700 eur. Dopravný podnik Bratislava pripravuje pre hlavné mesto inovovaný dopravný systém – hybridné trolejbusy s batériovým elektromotorom. Pôjde o najmodernejšie vozidlá na Slovensku kombinujúce všetky výhody súčasných trolejbusov, autobusov i elektrobusov.

Prvých 50 “hybridov” sa pripravuje do výroby a aby bol ich štart úspešný, DPB už teraz hľadá nových kolegov, ktorí budú nový dopravný prostriedok riadiť a opravovať. Zároveň prijme aj nových šoférov autobusov pre plánované rozšírenie prevádzky. Dopravca organizuje túto sobotu 11. júna deň skúšobných jázd v Depe Trnávka, kde záujemcom umožní sadnúť si za volant vozidiel MHD, a to pod dohľadom inštruktorov v uzavretom areáli. Pokiaľ sa im práca zapáči, budú sa môcť registrovať u personalistov DPB. Akcia začína o 10:00 a končí o 14:00, prístup do depa je z vrátnice na Bojnickej ulici. Nie je potrebná žiadna predošlá registrácia, povinnosťou je mať iba vek minimálne 24
rokov a vodičský preukaz skupiny B.

„Prvé hybridné trolejbusy začnú jazdiť v Bratislave budúci rok, ale nových kolegov prijímame už teraz. Chceme si ich najprv dôkladne zaškoliť na súčasných autobusových a trolejbusových linkách, pričom tí najšikovnejší dostanú o pár mesiacov možnosť podieľať sa spustení nového dopravného systému v Bratislave,” hovorí Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.

Okrem šoférov hybridných trolejbusov príjme bratislavský dopravca aj nových šoférov autobusov, klasických trolejbusov, električiek i mechanikov na všetky dopravné prostriedky. Noví kolegovia sa môžu tešiť na najlepšie podmienky na trhu. Záujemcom DPB ponúka férový plat a množstvo benefitov. Napríklad preplatenie kurzu na rozšírenie vodičského oprávnenia, príplatkov aj nad rámec zákona, príspevok na ubytovanie a mimobratislavským uchádzačom preplatí aj náklady spojené s cestovaním za prácou. Vodiči DPB dostávajú kompletný servis a nemusia sa starať o údržbu alebo poistné udalosti. Atraktívny je i neustále modernizovaný vozidlový park. Dopravný podnik prijme ľudí na hlavný pracovný pomer, ale aj na kratšie úväzky.

Hybridné trolejbusy zmenia verejnú dopravu v Bratislave

Rozsahom prevádzky sa Bratislava stane čoskoro lídrom vo využívaní technológie hybridných trolejbusov na Slovensku. Pôjde o špeciálne vozidlá, ktoré budú môcť v centre mesta jazdiť pod existujúcim trakčným vedením pre trolejbusy a v úsekoch, kde trolejové vedenie nevedie, ich bude poháňať veľkokapacitná batéria.

Dopravný podnik v priebehu budúceho roka nasadí do prevádzky až 50 hybridných trolejbusov. Tie nahradia vozidlá so spaľovacím motorom na viacerých súčasných linkách. Prepoja napríklad Hlavnú stanicu s letiskom, Hlavnú stanicu s Mostom SNP a Hlavnú stanicu s Horským parkom, Bratislavským hradom a Kolibou. Súčasťou objednávok je aj 16 veľkokapacitných “megatrolejbusov”. Pôjde o najdlhšie trolejbusy na svete s dĺžkou viac ako 24 metrov. Premávať budú z Hlavnej stanice na Dolné hony.

Zdroj: DPB