Pacient by svojho lekára mal kontaktovať najprv telefonicky. Lekár na základe triediacich otázok posúdi, či je nevyhnutné, aby pacient prišiel do ambulancie osobne. Ak nemá respiračné problémy a nebol v kontakte s osobou pozitívnou na ochorenie COVID-19, vyšetrenie sa môže zrealizovať. Každá ambulancia musí byť vybavená ochrannými prostriedkami a pacientov prijímať. Zodpovední však musia byť aj pacienti, je potrebné chrániť sa rúškom a dezinfekciou.
Pokiaľ nejde o neodkladnú zdravotnú starostlivosť, odporúča sa racionalizovať vyšetrenia v ambulanciách lekárov, a to predovšetkým z dôvodu zvýšeného rizika prenosu nového koronavírusu. Prostredníctvom telemedicíny lekár vyhodnotí závažnosť pacientovho stavu, zváži riziko ošetrenia a ak je to možné, odporúča telefonický kontakt, SMS alebo e-mail.
V praxi sa ukazuje ako efektívny a užitočný prvok ochrany verejného zdravia práve telemedicína. Elektronické zdravotníctvo znižuje riziko prenosu nákazy nového koronavírusu. Doteraz bolo predpísaných viac ako 115 miliónov e-receptov.