Posilňujte svoju imunitu. V boji proti vírusom je kľúčová

3406

S našimi tipmi znížite riziko podľahnutia vírusom a niektoré sa možno stanú aj príjemnou súčasťou vášho dňa.

Jesenné a zimné mesiace sú najlepší čas začať svoju imunitu posilňovať. Špeciálne v období, keď nás okrem bežných chôrob ohrozuje nový vírus COVID-19, by mala byť na prvom mieste. Množstvo odborných štúdií dlhodobo potvrdzuje, že užívanie zinku a tiež vitamínov D a C významne znižuje šancu podľahnúť vírusovým ochoreniam. Mať silnú imunitu neznamená však len prijímať dostatok vitamínov, existuje oveľa viac spôsobov. Ideálne, ak sa budete venovať všetkým a pravidelne. Koronavírus nás ochudobnil o každodenný život, o to dôležitejšie je však nezabúdať na svoje zdravie. Fyzické i duševné. A my sme pre vás pripravili jednoduchý prehľad tipov, ktoré vašu imunitu posilnia.

Hýbte sa na čerstvom vzduchu

Aj keď sú mnohé športoviská zatvorené, alebo fungujú v obmedzenom režime, pohyb by v našich každodenných životoch nemal chýbať. V podstate je jedno, či je to prechádzka, beh alebo akékoľvek iné cvičenie. Dôležité je nesedieť stále doma. Je nutné motivovať k pohybu aj deti, ktoré namiesto školy trávia veľmi veľa času pri počítačoch alebo na mobiloch. Posledné roky rastie výskyt obezity a pandémia tento problém ešte umocnila. Ak sa vhodne oblečiete, turistiku či prechádzky si môžete dopriať celú zimu. A nezabudnite často vetrať, prekúrené miestnosti bez dostatku čersvého vzduchu imunite neprospievajú, najmä ak pracujete v kancelárii s ďalšími ľuďmi.

V Bratislavskom kraji sa môžete vybrať do rozsiahlych malokarpatských lesov alebo lužných lesov pri Dunaji. V meste napríklad do Horského parku alebo na Peknú cestu.

Ste to, čo jete

Počas jesene prirodzene klesá príjem vitamínov v jedle, a preto je dobré ich dopĺňať. Spomínané vitamíny D a C sú v kombinácii so zinkom preukázateľne silným pomocníkom v boji proti vírusom. Jedlo by malo byť však na ovocie a zeleninu bohaté aj naďalej, jesť vitamíny nestačí, strava musí byť vyvážená a kvalitná, avšak v rozumnom množstve. Prejedanie má na telo negatívny efekt. A dôležité je aj to, čo pijete. Ideálne sú nesladené teplé  nápoje v priebehu dňa a alkohol obmedziť na minimum.

Aj keď vinohradníci poznajú veľa dôvodov, prečo je zdravé piť víno, na posilnenie imunity je vhodnejšie hrozno. Má silné liečivé účinky a obsahuje provitamín A, vitamíny B, C, a E, rôzne minerálne látky ako napríklad draslík, vápnik, kremík, meď, mangán a železo.
 

Zdravá duša je rovnako dôležitá, ako telo

Nebojme sa hovoriť o tom, čo trápi našu dušu. Strach, nervozita, nepokoj, napätie. V čase izolácie je tento problém ešte vypuklejší. Dokonca nielen u seniorov, ale aj medzi mladšími ročníkmi. Ak trpíte akoukoľvek formou úzkosti, nepodceňujte to a nebojte sa požiadať o pomoc. Buďte aktívni, učte sa nové veci, robte niečo tvorivé. “A spoznávajte krásy nášho regiónu. Bratislavský kraj je jedinečné miesto, kde nájdete veľké množstvo atraktívnych lokalít a všetko je doslova na skok,“ radí predseda BSK Juraj Droba.

Na svoju imunitu myslite čo najčastejšie a pokúste sa naše rady vtesnať do vášho bežného dňa. Vaše telo sa vám odmení nielen väčšou odolnosťou voči ochoreniam, ale aj lepšou psychickou pohodou: