![](https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2023/01/snimka-obrazovky-2023-01-12-071904-696x458.png)
Podvodníci sa opäť vydávajú za zamestnancov Slovenskej pošty. Okrem mena Slovenskej pošty zneužívajú aj e-mailovú adresu “customerservice@slposta.sk”, z ktorej komunikujú pracovníci zákazníckeho centra.
„Pripomíname, že Slovenská pošta NIKDY nežiada platby alebo platobné údaje prostredníctvom e-mailu, SMS alebo sociálnych sietí. Všetky poplatky (vrátane dobierky) klient zaplatí pri preberaní zásielky – či už u kuriéra, na pošte, alebo v BalíkoBOXe. Podvody sú stále sofistikovanejšie, a preto odporúčame maxi,“ približuje Slovenská pošta na sociálnej sieti.
![](https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2023/01/podvod-1-10123-752x1024.jpg)
![](https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2023/01/podvod-25112022-622x1024.jpg)
![](https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2023/01/podvod-2-271022.jpg)
![](https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2023/01/podvod-2-17102022-1024x367.png)
Že ide o podvod možno rozpoznať podľa viacerých faktorov:
- Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatíza zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.
- Slovenská pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako trackovacie číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (2 písmena), 9 čísel a sufixu (2 písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny) Príklad: EB 101809415 SK
- V prípade, ak adresát dostane mail, odporúčame vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a aby na podozrivé e-maily nereagoval, obzvlášť, ak od neho žiadajú peniaze.
![](https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2023/01/podvod-2492022-461x1024.jpg)
![](https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2023/01/podvod-892022-473x1024.jpg)
![](https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2023/01/podvod-16052022-629x1024.jpg)
![](https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2023/01/podvod-2-10123-473x1024.jpg)
![](https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2023/01/podvod-2122022-818x1024.png)
„V prípade, že ste na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím vám bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní,“ dodáva pošta.
Zdroj: Slovenská pošta