Slovenská pošta znovu upozorňuje na podvodné e-maily posielané v jej mene

1129

Podvodníci sa opäť vydávajú za zamestnancov Slovenskej pošty. Okrem mena Slovenskej pošty zneužívajú aj e-mailovú adresu “customerservice@slposta.sk”, z ktorej komunikujú pracovníci zákazníckeho centra.

„Pripomíname, že Slovenská pošta NIKDY nežiada platby alebo platobné údaje prostredníctvom e-mailu, SMS alebo sociálnych sietí. Všetky poplatky (vrátane dobierky) klient zaplatí pri preberaní zásielky – či už u kuriéra, na pošte, alebo v BalíkoBOXe. Podvody sú stále sofistikovanejšie, a preto odporúčame maxi,“ približuje Slovenská pošta na sociálnej sieti.

Že ide o podvod možno rozpoznať podľa viacerých faktorov:

  • Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatíza zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.
  • Slovenská pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako trackovacie číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (2 písmena), 9 čísel a sufixu (2 písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny) Príklad: EB 101809415 SK
  • V prípade, ak adresát dostane mail, odporúčame vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a aby na podozrivé e-maily nereagoval, obzvlášť, ak od neho žiadajú peniaze.

„V prípade, že ste na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím vám bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní,“ dodáva pošta.

Zdroj: Slovenská pošta