Tip na výlet: Plavecký hrad a prírodné krásy v okolí

4930
Plavecký hrad

Studničky, pramene, jaskyne a ďalšie prírodné zaujímavosti kraja objavíte počas výletu, ktorý sme pre vás zostavili.

Dominantou tohto pešieho výletu je Plavecký hrad, avšak pozdĺž celej trasy uvidíte veľmi zaujímavé miesta ako studničku na Amonovej lúke, jaskyne Studničky a Haviareň, prameň na Mesačnej lúke a vychutnáte si veľkolepý výhľad z Vápennej. Dĺžka trasy je približne 14 km, prevýšenie 650 m a doba výletu asi 4 až 5  hodín s viacerými prestávkami.

Popis trasy: Plavecké Podhradie – Plavecký hrad – Amonova lúka – Klokoč – Vápenná – Plavecké Podhradie

• Dnešný výlet začneme v Plaveckom Podhradí na zástavke prímestskej dopravy. Ak pôdete autom, dá sa zaparkovať v obci na vyhradených miestach. Od zastávky sa smerom hore ulicou napojíme na modrú turistickú značku, ktorou po pár metroch zabočíme doľava a vyjdeme von z obce. A začneme stúpať nenáročným kopcom smerom na Plavecký hrad. Asi po pol hodine sa dostaneme na rázcestie pod hradom, kde treba odbočiť doľava a vystúpať ešte pár výškových metrov na hrad.
  • Z Plaveckého hradu je pekný výhľad na Záhorskú nížinu a západnú časť Malých Karpát. Dá sa prejsť po takmer častiach hradu, ktorý sa postupne dobrovoľnícky reštauruje. Z hradu sa vrátime späť na odbočku pod hradom a pokračujeme doľava ďalej po modrej turistickej značke. Prejdeme okolo prameňa s pitnou vodou a po úbočí kopca Pohanská prejdeme až do sedla Báborská, kde začneme prudšie stúpať na vrchol kopca Báborská. Z vrcholu je pekný výhľad na Plavecké Podhradie a Záhorskú nížinu. Odtiaľto je už neďaleko aj Amonova lúka, kde sa dá odpočinúť, či nabrať pitná voda z neďalekej studničky.
  • Z Amonovej lúku pokračujeme ďalej po modrej turistickej značke smerom  doprava a začneme neskôr stúpať na vrch kopca Klokoč. Z Klokoča je nádherný výhľad na centrálnu časť Malých Karpát. Je tu aj drevený obľúbený kríž s klincami, a rastie tu aj v hojnom množstve divozel veľkokvetý. Vrchol kopca, ako jeden z mála v Malých Karpatoch je lávového pôvodu. Po turistickom chodníku zídeme do sedla Uhliská. Odtiaľto budeme pokračovať ďalej už po červenej turistickej značke.
  • Zo sedla Uhliská začneme opäť stúpať na tiahly hrebeň kopca Vápenná. Priamo na hrebeni prejdeme popri jaskyni Studničky a kúsok ďalej aj popri prameni Mesačná lúka. Po hrebeni budeme pokračovať ďalej, až k samotnému vrcholu Vápennej. Tu sa nachádza betónová rozhľadňa  s prekrásnym výhľadom na kopce Malých Karpát. Je to vhodné miesto na oddych a očerstvenie.
  • Od rozhľadne na Vápennej začneme už len klesať späť do obce Plavecké Podhradie. Po pár metroch prídeme k turistickému rázcestiu, tu odbočíme doprava a po žltej turistickej značke pôjdeme odtiaľto až do konca nášho výletu. Kúsok nad nami je schovaná aj verejnosti neprístupná jaskyňa Haviareň. Tesne nad obcou prejdeme aj okolo miestneho vykrývača signálu, či neďalekých cvičných horolezeckých skál a dostaneme sa na horný okraj obce. Turistická značka nás dovedie až k autobusovej zastávke, kde náš výlet končí.

Virtuálnu mapu výletu nájdete tu.

Plavecké Podhradie
Plavecké Podhradie, kaštieľ
Kostol sv. Barbory v Plaveckom Podhradí
Plavecký hrad, info tabuľa
Plavecký hrad
Pohanská, skaly nad chodníkom
Amonova lúka, krasové jamy - tabuľa
Amonova lúka, krasové jamy – tabuľa
Amonova lúka, krasová jama
Rázcestie pod Vápennou
Jaskyňa Haviareň pod Vápennou
Cvičná horolezecká stena
Virtuálnu mapu výletu nájdete tu.