Oplotenie Miletičky s bilbordmi nikdy nevyzeralo ako vstup do múzea Louvre, na druhej strane však peniaze z ich prenájmu zabezpečili množstvo potrebných opráv. Tie však teraz postupne miznú.
Bilbordové spoločnosti začali s ich odstraňovaním už včera a v nasledujúcich dňoch, respektíve týždňoch ich celkovo zmizne viac ako 20. Ani to odstraňovanie nie je také jednoduché ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Vôbec to nie je o tom, že pozemok patrí mestskej časti, je to škaredé a mestská časť to chce inak. Pri legislatíve, ktorá rieši reklamné stavby a ich odstraňovanie, žiaľ, ťahá samospráva za kratší koniec.
„Pokiaľ ide o reklamné plochy na trhovisku s bilbordovými spoločnosťami sa už nejaký čas súdime, ale môže trvať celé roky, kým súd rozhodne a vôbec nie je isté, že by rozhodol v náš prospech. Ďalšou témou, ktorou sa musíme zaoberať, je to, ako odstránenie zaplatíme. Opäť nestačí prísť s karbobrúskou a odpilovať ich. Treba to urobiť bezpečne a zabezpečiť ich likvidáciu. Len približným odhadom by nás to stálo desaťtisíce eur.“ napísal starosta Ružinova Martin Chren na sociálnej sieti.
Ani týmto komplikácie nekončia. Množstvo reklamných plôch bolo pred spomínanými viac ako dvadsiatimi rokmi osadených tak, že sa jednoducho vyrezali časti plota a do týchto vyrezaných časti sa osadili reklamy.
„Viete si predstaviť, ako by tento plot vyzeral a ako veľmi by bol nebezpečný so všetkými tými ostrými hranami po odstránených častiach? Myslím, že všetci dobre vieme, že by sa našlo viac než dosť ľudí, ktorí by si ich preskakovaním skracovalo cestu. Aj táto rekonštrukcia by nás stála značné peniaze, ktoré by bolo treba pripočítať k nákladom na ich odstránenie.“ dodal.
Starosta cení korektný prístup bilbordových spoločností, ktoré sa rozhodli na vlastné náklady demontovať už teraz takmer polovicu plôch na trhovisku a nečakajú na výsledok súdneho procesu, ktorý by naozaj mohol dopadnúť v ich prospech.
Zdroj: Martin Chren