Písal sa rok 1988 a v Petržalke začala výstavba bratislavskej rýchlodráhy. Malo to byť vlastne metro, ktoré by viedlo na okraji mesta nad zemou a v centre pod zemou. Žiaľ, približne po dvoch rokoch, v máji 1990, rozhodol Mestský národný výbor o zastavení prác a zmene koncepcie. Výstavba sa už nikdy neobnovila. Ako pamiatku na výstavby metra je možné dodnes vidieť výkopy, rozostavané depo i tunel v Janíkovom dvore na konci Petržalky.
Ak chcete vidieť pozostatky nedostavaného bratislavského metra, máte poslednú šancu. Začala sa totiž výstavba druhej etapy petržalskej električovej trate. Hrubá stavba stanice metra Janíkov dvor a 300 metrov dlhý úsek traťového tunela metra bude postupne zbúraný a práce budú trvať niekoľko týždňov.
Výstavba električkovej trate v Petržalke začala oficiálne 18. novembra 2021 a dokončená by mala byť do konca roka 2023. Trasa električky je situovaná v koridore pôvodne plánovanej stavby rýchlodráhy v dĺžke približne 4 kilometre a bude mať 7 zastávok.
Pozrite si video:
Fotogaléria
Video: Jana Šantavá, Foto: Michal Feik