Župan Juraj Droba: Dobre komunikujúci úrad je prirodzenou súčasťou našej práce

590
HN konferencia

„Verejným inštitúciám občan často nerozumie. Ich komunikácia je neraz komplikovaná, chladná, nejasná, weby neprehľadné. Ako by sa mali marketovať úrady, aby získali konečne pozitívny imidž?​“ Odpovede na tieto otázky hľadali účastníci diskusného fóra Strategie, ktoré organizovali Hospodárske noviny v rámci série HN konferencií 19. októbra v konferenčných priestoroch Národného futbalového štadióna. Diskusie sa zúčastnili okrem predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Juraja Drobu aj Karol Wolf z agentúry Dynamic Relations a Natália Pindrochová z Úradu na ochranu oznamovateľov.

„Náš úrad je štíhly a efektívny a to sa týka rovnako aj komunikačného tímu župy,“ vyhlásil bratislavský župan Juraj Droba. Bratislavská župa vsadila v oblasti komunikácie s verejnosťou na in-house riešenia, teda na také, ktoré zabezpečuje interný tím ľudí. „Výhodou je, že je to nielen lacnejšie, ale aj efektívnejšie. Komunikácia je šitá na mieru potrebám úradu a nemusíme externým agentúram zdĺhavo vysvetľovať naše požiadavky ani reálie. In-house riešenia sú aj rýchlejšie, pretože úrad nemusí zložito obstarávať či dodatkovať externých dodávateľov,“ vysvetlil Juraj Droba. Dodal, že interný tím tiež dokáže flexibilnejšie zapracovať požiadavky v čase.

Bratislavský samosprávny kraj si v rámci komunikácie s verejnosťou prostredníctvom vlastných zamestnancov zabezpečuje širokú škálu komunikačných a marketingových aktivít. „Je to tím desiatich ľudí. Komunikáciu s médiami zabezpečuje hovorkyňa. Dvaja ľudia majú na starosti produkciu a postprodukciu videí aj fotografií. Máme vlastné televízne štúdio, kde nahrávame podcasty. Interne sme vyvinuli a spravujeme informačný portál bratislavskykraj.sk. Župa organizuje tiež nemalé množstvo podujatí a pripravujeme i marketingové kampane. Jedným z ostatných projektov župy, na ktorý som obzvlášť hrdý, je kampaň zameraná na duševné zdravie stredoškolákov s názvom JE OK, AK NIE SI OK,“ priblížil Juraj Droba.

Predseda BSK kritizoval komunikáciu niektorých inštitúcií zameranú prioritne na získavanie lacnej popularity a nezodpovedné zvyšovanie dosahu príspevkov na sociálnych sieťach. „Ak štátna inštitúcia za tónov piesne AC/DC natočí a zverejní video, ako polícia zatýka starostu alebo primátora, o ktorých sa neskôr zistí, že sú nevinní, je to prekročenie všetkých červených čiar. Takto potom odradíme slušných ľudí od práce pre samosprávu a zostanú tam len kaskadéri alebo podnikavci s nečestnými úmyslami. Toto stávať nesmie. Verejné inštitúcie majú svojou komunikáciou upokojovať, nie víriť vášne,“ dodal Juraj Droba.