Na operačnom stredisku bratislavskej mestskej polície denne prijímajú 700 až 800 telefonátov. Ďalšie desiatky podnetov dostávajú prostredníctvom webu, sociálnych sietí či mailom.
Nové operačné centrum otvorili v októbri minulého roku. „Išlo o krok, ktorý zrýchlil a zefektívnil nahlasovanie podnetov. Sme prepojení nielen so štátnymi policajtmi, ale aj s hasičmi či záchranármi a spolu môžeme koordinovať naše hliadky v teréne,“ spresnila bratislavská mestská polícia na sociálnej sieti.
V týchto dňoch sa delia o skúsenosti s kolegami z Policajného zboru, ktorí sa stanú operačnými dôstojníkmi v strediskách štátnej polície. Mestskí policajti predstavil aj svoj nový informačný systém, ktorý v súčasnosti budujú. „Ten ešte viac pomôže našim jednotkám v uliciach hlavného mesta, umožní efektívnejšiu kontrolu verejného poriadku, prehľadávať registre hľadaných osôb alebo odcudzených automobilov,“ spresnila polícia. Systém umožní aj pracovať s databázou priestupkov, a to všetko aj prostredníctvom zariadení, ktoré budú mať hliadky v teréne.
Zdroj: TASR