Srdce električkových nadšencov muselo hlasno zaplesať!

1414

Dopravný podnik Bratislava je veľký nadšenec do historických električiek, a preto sa rozhodli významným spôsobom prispieť k záchrane legendárnej tatranskej električky EMU 89 z roku 1968.

Nadšenci z Veterán klub železníc Poprad „Trojičku“ už roky opravujú pod holým nebom. Aby im šla práca rýchlejšie a mohli ju uviesť do zdarného konca, ponúkol Dopravný podnik priestory električkových dielní a technické zariadenia, ktoré im pomôžu opravu výrazne urýchliť.

Spolupráca tento víkend nabrala reálne kontúry. Električka bola v sobotu večer naložená na železničný špeciál a po náročnej ceste cez celé Slovensko a aj po bežne nepoužívaných tratiach, ju slávnostne privítali v Depe Trnávka.

Ostro sledovaný vlak lákal železničných nadšencov a fotografov z celého Slovenska. Za Svätým Jurom ho zachytil Jakub Kothaj.
Počas prepravy električky sa v čele vlaku vystriedali hneď tri lokomotívy. Za stanicou Bratislava – Predmestie zachytil električkový špeciál Benjamín Frenko.
Po niekoľkých dňoch náročnej práce sa električka v pondelok na obed konečne dostala do cieľovej stanice v Depe Trnávka.
Električka musela prechádzať aj úsekmi, kadiaľ bežné vlaky už roky nejazdia. Trať do Depa Trnávka vedie aj okolo bratislavskej Teplárenskej.
Rekonštrukciou prejde aj kabína rušňovodiča.
Interiér historickej električky EMU 89 je po rokoch odstavenia taktiež v zlom stave. Po rekonštrukcií bude zodpovedať stavu 60. rokov, kedy električka po prvýkrát vyšla na trať.
Cestou do Depa Trnávka sprevádzali električku desiatky fotografov
Vykladanie električky spod vozňov bol technicky mimoriadne náročný proces.

Po oprave získa električka opäť retro nádych 60. rokov, kedy bola vyrobená a po skončení pandémie pomôže opäť naštartovať cestovný ruch vo Vysokých Tatrách. Jazdiť bude na historických spojoch z Popradu na Štrbské Pleso a do Tatranskej Lomnice.

Zdroj: Dopravný podnik Bratislava