Napriek tomu, že výstavba diaľničného obchvatu D4 sa blíži ku koncu, najdôležitejšia križovatka s diaľnicou D1 je v nedohľadne. Podľa šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Juraj Tlapu sa po nej bude jazdiť až o päť rokov.
Nultý bratislavský obchvat D4/R7 bude naplno využitý až po napojení tejto križovatky. Súťaž vščak stále nebola spustená. Podľa ministra dopravy Adreja Doležala finančné prostriedky sú stále v rukách minsiterstva financií. Samotná výstavba má trvať približne tri roky.
Križovatka sa bude stavať za plnej prevádzky dvoch diaľnic a D1 sa bdue musieť zdvíhať za plnej prevádzky. To znamená, že pripájacie vetvy, ktoré sú už sčasti postavené koncesionárom, sa budú musieť využiť ako obchádzkové trasy na D1. Až potom, keď sa doprava vráti na zdvihnutú D1, sa budú môcť robiť všetky pripájače úrovňové aj mimoúrovňové. Najdôležitejší pripájač z D1 od Trnavy, ktorý pôjde popod budúcu zdvihnutú D1, konštrukčne bude musieť byť až ako posledný.
Pozrite si video:
Fotogaléria:
Zdroj: TASR
Foto a video: BSK / Michal Feik