Modra otvorila mestský park Čistinka

865
Mestský park Čistinka Modra

Mesto Modra si od Nadácie Lidl prevzalo dokončené dielo – mestský park Lidl Čistinka. Nájdete ho na Kalinčiakovej ulici pri Kinečku. Park získala Modra v internetovom hlasovaní vďaka viac ako 140.000 hlasom ako jedno z piatich miest. Vôbec prvá Čistinka sa od leta nachádza v Rimavskej Sobote a po Modre pribudnú ďalšie aj v Štúrove, Dolnom Kubíne a v Komárne.

„Modra zabojovala, vyhrala Čistinku a s pomocou všetkých, ktorí hlasovali sa dnes tešíme z nového komunitného priestoru. Vďaka rôznorodosti jednotlivých modulov sa tento mestský park môže stať ďalším obľúbeným voľnočasovým miestom pre rodiny s deťmi, mládež aj športovcov. Som rád, že sa nám tento projekt podarilo v spolupráci so spoločnosťou Lidl zrealizovať a verím, že bude obyvateľom dobre slúžiť,” uviedol primátor Modry Juraj Petrakovič.

Lidl Čistinka je mestský park tvorený zo štyroch prepojených modulov. Tri z nich majú rozmer 12 x 12 m, štvrtým je multifunkčné športovisko s výmerou 15 x 15 m. Môžete si na ňom zahrať basketbal, futbal, volejbal aj stolný tenis. Workoutovú zónu využijú mladí i starší, v ďalších troch častiach sa na ihrisku zabavia najmenší a pod prístreškom si môžu rodiny či kamaráti grilovať. V parku sa na jar zazelenie tráva a na osadených lavičkách si návštevníci môžu už teraz oddýchnuť pod vysadenými stromami. Ďakujeme za dodržiavanie prevádzkového poriadku Čistinky.

„Chceme robiť zo Slovenska lepšie miesto pre život a byť dobrým susedom všade tam, kde sa nachádzajú naše predajne. Záleží nám na tom, aby komunity držali spolu a aby ľudia mali kde aktívne a zmysluplne tráviť voľný čas. Po Rimavskej Sobote už má svoju Lidl Čistinku aj mesto Modra a my veríme, že aj pre Modranov sa stane miestom skutočnej radosti, aktívneho športového vyžitia či stretávania sa susedov, dôchodcov aj tínedžerov alebo celých rodín,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu a marketingu.

Rozloha Čistinky je viac ako dvojnásobná v porovnaní so Žihadielkom, hodnota mestského parku je viac ako 265 000 €. V prvom ročníku sa do súťaže zapojilo celkovo 92 miest a mestských častí, v ktorých sa nachádza aspoň jedna predajňa Lidl. Ambasádorom projektu je známy slovenský spisovateľ Daniel Hevier. Jeho básne či rozprávky pre deti a texty slávnych slovenských piesní prepájajú generácie, rovnako ako Čistinky. „Zaujala ma aktivita spoločnosti Lidl, ktorá ponúka slovenskej verejnosti Čistinky – miesta, kde sa stretávajú ľudia, kde sa športuje, relaxuje, rozvíjajú sa vzťahy… Preto som rád prijal účasť v tomto projekte a napísal niekoľko veršov do televíznych spotov. A keď pribudnú ďalšie mestá alebo obce, rád napíšem ďalšie básničky. Už teraz si robím na to “čistinku” na svojom spisovateľskom stole,“ povedal Daniel Hevier.

“Modra je fakt dobrá.
Nedám si ju zobrať.
Keby dnes Štúr ešte žil,
u nás by sa zastavil.”

Projekt je realizovaný Nadáciou Lidl v spolupráci s Lidl Slovenská republika, v.o.s.
Foto: Lukáš Záleský a Lidl