Otázky a odpovede: Objednanie na očkovanie proti COVID-19

47752

Národné centrum zdravotníckych informácií odpovedalo na najčastejšie kladené otázky.

  • Ako môžem zrušiť termín na očkovanie?

Termín očkovania môže zrušiť len pracovník Call Centra NCZI. Pri objednávaní je dôležité vybrať termín, ktorý viete dodržať! Dôvod na zrušenie termínu musí byť vážny, napr. choroba.

  • Aký je postup pri zrušení termínu očkovania?

Je potrebné kontaktovať Call Centrum NCZI, môžete dvomi spôsobmi a to buď na telefónnom čísle 02/3235 3030 alebo priamo na stránke TU. Pri zrušení termínu očkovania musíte uviesť i dôvod.

  • Ak zruším termín očkovania ako sa môžem znova objednať?

Pre opätovné objednanie sa, je potrebné sa znova zaregistrovať TU. Pri zrušení objednania je možné sa znova sa registrovať na očkovanie najskôr o 2 dni. Inak bude systém hlásiť, že registrácia už existuje.

  • Ak sa budem preobjednávať (pôvodný termín som zrušil) použijem COVID-19-PASS z prvého objednania?

Pri opätovnej registrácii sa vypisuje registračný formulár celý znova. Pokiaľ už pre daného človeka v systéme existuje COVID-19-PASS, bude ho mať naďalej. Každý človek má iba jede na všetky úkony.

  • Ak pôjdem na preočkovanie, pôjdem na rovnaké miesto ako som bol prvý krát?

V prvej a druhej vlne preočkovania pôjdete na to isté miesto ako pri prvej vakcinácii.

  • Pri preočkovaní použijem COVID-19-PASS z prvého očkovania alebo dostanem nové číslo?

COVID-19-PASS je stále ten istý, budete informovaný o mieste a termíne preočkovania.

  • Som študent medicíny, môžem požiadať o očkovanie v prvej vlne i ja?

V prvej vlne sa môže dať zaočkovať študent zdravotníckeho lekárskeho a nelekárskeho odboru, ktorý počas štúdia prichádza do kontaktu s pacientom.

  • Nedarí sa vám objednať sa na očkovanie?

Najčastejším problémom pri registrácii na očkovanie býva, že sa pri prvej registrácii (napr. pri testovaní) dostali do systému chybné údaje. Teda napríklad zlý tvar mena, priezviska, uvádzanie titulu. V takýchto prípadoch systém vyhodnotí, že ide o inú osobu a registrácia na dané rodné číslo je neúspešná. Všetky tieto kroky sú prvkami bezpečnosti. Žiadateľ si tieto údaje nedokáže opraviť sám, musí preto kontaktovať Call Centrum NCZI.”

Zdroj: NCZI