Pripravuje sa demolácia mosta ponad diaľnicu D1. Cesta z Chorvátskeho Grobu do Ivanky pri Dunaji bude uzavretá

3400
Dialnica_D1_most_Cierna_voda_Chorvatsky_Grob

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) oznámila, že v rámci výstavby križovatky na diaľniciach D1 a D4, dôjde k sérii stavebných zásahov. Tie zahŕňajú demontáž existujúceho mosta ponad D1, ako aj k rozšírenie a napojenie jazdných pruhov s diaľnicou D1. Tieto práce, ktoré sa začnú 12. marca, si vyžiadajú určité dopravné obmedzenia.

Konkrétne, most cez D1, ktorý slúži ako spojnica pre cestu I/61, Čiernu Vodu a Chorvátsky Grob, bude od 12. marca 2024 nedostupný kvôli plánovaným prácam na asfaltovom kryte vozovky a jeho následnej demolácii počas víkendu 16. a 17. marca. Pre potreby demolácie bude daný úsek diaľnice D1 dočasne uzavretý.

Investičný riaditeľ NDS, Július Mihálik, upozornil, že uzavretie diaľnice sa primárne uskutoční počas nočných hodín od soboty do nedele, pričom úplné uzavretie sa predpokladá 16. marca o 22.00 hodine. Vzhľadom na to, že hodinu pred uzavretím sa začnú prípravné práce, mohlo by to viesť k dopravným komplikáciám, a preto sa odporúča, aby sa motoristi danému úseku vyhýbali už od 21.00 hodiny. Pokiaľ pôjdu demolačné práce podľa plánu, malo by byť všetko dokončené do nedele poludnia.

Následne sa začnú práce na rozširovaní a pripájaní jazdných pruhov k D1, ktoré potrvajú niekoľko mesiacov. Cieľom zhotoviteľa je minimalizovať vplyv na dopravu. Tieto práce sa budú vykonávať v oboch smeroch – z Bratislavy smerom do Žiliny a naopak, pričom počas stavebných prác zostane počet pruhov na diaľnici nezmenený, avšak budú dočasne zúžené a obmedzená bude aj povolená rýchlosť.

NDS upozorňuje, že v dôsledku prác možno očakávať zdržania, najmä počas dopravných špičiek. Július Mihálik zdôrazňuje, že napriek súčasnému dopravnému diskomfortu, tieto nevyhnutné úpravy povedú k dlhodobejšiemu zlepšeniu kvality, bezpečnosti a plynulosti cesty, čím sa súčasné nepríjemnosti v budúcnosti vyvážia. Zároveň NDS radí motoristom, aby v čase prác zvažovali využitie alternatívnych trás.