Slovenská pošta varuje pred podvodnými mailmi, od ľudí sa snažia vylákať peniaze za doručenie zásielky

935

Slovenská pošta vyzýva klientov k opatrnosti pred ďalšími falošnými e-mailami. Odosielateľ používa zdeformované logo Slovenskej pošty, od adresátov pýta poplatok za doručenie zásielky a cez webový odkaz ich rovno presmeruje na platobnú bránu, kde má adresát zadať svoje údaje z platobnej karty.

Odosielateľom týchto mailov nie je Slovenská pošta, a preto by klienti nemali na takéto maily reagovať. Ide o podvod, kde je zneužité meno Slovenskej pošty. Slovenská pošta sa už obrátila na orgány činné v trestnom konaní.

Podobné emaily sa objavili už v septembri 2020.

Na falošné e-maily upozorňuje Slovenská pošta aj na svojej webovej stránke www.posta.sk. Na stránke sú aj ukážky, ako môžu takéto falošne maily vyzerať. Dôležitá je aj ostražitosť adresátov, ktorí dostanú takéto podvodné e-maily, aby na ne nereagovali.

Základné faktory, podľa ktorých klienti rozpoznajú, že ide o podvod, sú:

  • Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.
  • V prípade, ak adresát dostane mail, odporúčame vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a aby na podozrivé e-maily nereagoval, obzvlášť, ak od neho žiadajú peniaze.
  • V prípade, že klienti na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.

Zdroj: Slovenská pošta