Výluka na trati vo Vrakuni skončila. V nedeľu tadiaľ prešiel prvý osobný vlak Leo Express

10589
Leo Express Vrakuňa

Osobné vlaky sa 10. decembra vrátili na železničnú trať medzi železničnými stanicami Bratislava – Nové Mesto a Podunajské Biskupice. Dôvodom výluky bola výstavba terminálu integrovanej osobnej prepravy, ktorého výstavba pokračuje.

Nová železničná zastávka Vrakuňa nahradí súčasnú provizórnu rovnomennú zastávku na jednokoľajnej železničnej trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Zastávka Vrakuňa je jedným z tzv. terminálov integrovanej osobnej prepravy (TIOP). Nachádzať sa bude v tesnom susedstve súčasného obratiska autobusov a trolejbusov Čiližská na Dolných honoch, čím sa zabezpečí jednoduchý prestup medzi vlakmi a MHD.

Nástupná zastávka Čiližská pre autobusy a trolejbusy bude posunutá zo súčasnej polohy do novej polohy oproti súčasnému výstupišťu trolejbusov. K obom koncom nástupišťa novej zastávky budú vybudované chodníky od Dvojkrížnej ulice. Zastávka bude vybavená aj prístreškami pre bicykle.

„Dopravná situácia v našom kraji je už niekoľko rokov neúnosná. A to nehovorím len o kolónach, ale aj o špinavom vzduchu, prachu, hluku. V Bratislavskom kraji tvorí individuálna automobilová  doprava až 73 % z celkového objemu dopravy,“ priblížil predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba.

Odľahčovať preťažené cesty v Bratislavskom kraji majú pomáhať prestupné terminály a záchytné parkoviská, ktoré sú dôležitou prioritou aj v Pláne udržateľnej mobility kraja.

„Ak žijete mimo hlavného mesta, ráno sadnete do auta alebo na bicykel, pohodlne odparkujete na stanici a presadnete na vlak či autobus. Prečítate si noviny, pozriete aktuality na sociálnych sieťach, a najmä nemusíte v centre hľadať miesto na parkovanie. Vďaka integrovanej doprave (IDS BK) vám na vlak, autobus aj MHD stačí už iba jeden cestovný lístok. Cestovné poriadky autobusov sú nastavené tak, aby nadväzovali na príchody a odchody regionálnych vlakov a aby ste sa bez zbytočných prestojov dostali domov alebo do cieľa svojej cesty,“ dopĺňa Juraj Droba.

Stav prác k 24. októbru 2023:

Stavbu zastrešujú Železnice Slovenskej republiky – ŽSR, zhotoviteľom je spoločnosť TSS GRADE, a.s.
Foto: Michal Feik a Monika Kováčová / BSK