Hlavné mesto SR Bratislava a spoločnosť Bory, a. s., uzatvorili zmluvu o spolupráci pri projektovej príprave predĺženia električkovej trate z Dúbravky do lokality Bory. Predpokladaná dĺžka novej električkovej trate je približne 1 800 m, na ktorej sú plánované štyri zastávky.
Spoločnosť Bory pre hlavné mesto na vlastné náklady vypracuje dokumentáciu stavebného zámeru (DSZ), dokumentáciu pre územné rozhodnutie (DÚR) a v prípade potreby zabezpečí posúdenie vplyvov stavby na životné prostredie (EIA).
Na novej trati sú plánované štyri električkové zastávky:
- Dúbravčice – umiestnenie zastávky bude podľa priestorových možností v strednom deliacom páse alebo v zelenom páse pri Saratovskej ulici,
- Stanica Bory – umiestnenie zastávky bude v podjazde pod železničnou traťou „Bratislava – Kúty – Břeclav“ medzi stanicami Bratislava – Lamač a Devínska Nová Ves,
- Nemocnica Bory – umiestnenie zastávky bude medzi nákupným centrom „Bory Mall“ a „Nemocnicou Bory“,
- Hany Ponickej – umiestnenie zastávky bude na konci obytného súboru „Bory Home I.“
Základné parametre novej trate
- dĺžka: 1800 m dvojkoľajne
- rozchod: 1000 mm
- počet zastávok: 4
- dĺžka nástupíšť: 53 m
- počet výhybiek: 6 (4 obratisko Pri kríži, 2 obratisko Bory) + 1 koľajová križovatka, automatické stavanie vlakovej cesty
- návrhová rýchlosť: 65 km/h (30 km/h v podjazde pod žel. traťou, 40 km/h v križovaní s II/505)
- maximálny sklon trate: 70 ‰, v priestore zastávok 50 ‰
Premávka na novej trati sa predbežne uvažuje predĺžením každého druhého spoja linky 4 z Dúbravky po Bory.
Situačný nákres trate
Podklady pre EIA a DÚR majú byť vypracované do deviatich mesiacov, DSZ do troch mesiacov od dodania DÚR a zabezpečiť vydanie EIA do šiestich mesiacov od dodania DÚR. Majetkovo-právne vysporiadanie pozemkov pod budúcou traťou bude zabezpečovať mesto. Projekt bude vychádzať z technického zadania, opierajúceho sa o štúdiu predĺženia električkovej trate do lokality Bory z roku 2020, a požiadaviek Hlavného mesta.
Na stiahnutie:
Zdroj: Hlavné mesto SR Bratislava