Ministerstvo životného prostredia súhlasí s výstavbou tunela Karpaty medzi Račou a Záhorskou Bystricou. Vyplýva to zo záverečného stanoviska k posudzovaniu vplyvov na životné prostredie.
„Na základe záverov komplexného posúdenia navrhovanej činnosti podľa zákona príslušný orgán súhlasí s realizáciou navrhovanej činnosti podľa realizačného variantu V3a, ktorý možno vyhodnotiť za najpriaznivejší v porovnaní s ostatnými navrhovanými variantmi, a to hlavne z hľadiska únosnosti jeho vplyvov na životné prostredie,“ konštatuje envirorezort.
Čo je variant V3a (nadúrovňové križovanie s cestou I/2)
Celková dĺžka úseku | 12,417 km |
Celková dĺžka tunela KARPATY | 11 760 m |
Dĺžka hĺbeného tunela pri východnom portáli | 140 m |
Dĺžka razeného tunela | 10 050 m |
Dĺžka hĺbeného tunela na západnom portáli | 1 570 m |
Kategória diaľnice D4 | D26,5 / 120 |
Kategória tunela | 2T – 8,0 / 100 |
Mimoúrovňové križovatky | 1 |
Mostné objekty | 1 |
Objem rúbaniny z tunela Karpaty pri TMB metóde | 4 593 000 m3 |
Aplikácia TBM metódy
Pri výrube tunela bude postupne horninový masív rozpojovaný rotačným pohybom frézovej (raziacej) hlavy, ktorá je vybavená reznými a valivými dlátami, rozpojená hornina bude padať na hlavu raziaceho stroja, odkiaľ bude rôznymi dopravníkmi transportovaná von z tunela. Priemerná dĺžka doby razenia tunelových rúr bude 22 mesiacov, tzn. celková dĺžka výstavby sa predpokladá na 5,6 roka.
Nakladanie s rúbaninou
Lokalita A sa nachádza severozápadne od doteraz zastavanej časti obce Marianka. Bude sa nachádzať v zábere stavby a bude slúžiť ako dočasná depónia na nakladanie s rúbaninou. Na lokalite A je uvažovaná realizácia spätných násypov a zásypov na západnom úseku hĺbenej časti tunela Karpaty a remodelácia terénu za účelom začlenenia presypaného tunela do krajiny.
Na stiahnutie:
Záverečné stanovisko (EIA)
Diaľnica D4 Bratislava, Rača – Záhorská Bystrica (kompletná dokumentácia)