Rozhovor s Jaiwanti: Časť tretia – Sladké sny vďaka jóge

1598

Jóga je veľmi príjemný spôsob, ako si zlepšiť spánok.

Jaiwanti Singh sa venuje jóge a ajurvéde. Na Slovensko ich priniesla priamo z Indie a my sme veľmi radi, že súhlasila s rozhovorom a jej odpovede boli nielen zaujímavé, ale najmä konkrétne. V dnešnej časti sa budeme venovať spánku a ak si chcete prečítať aj predchádzajúce rozhovory, nájdete ich TU a TU.

V súčasnej náročnej situácii mnohí z nás bojujú s nespavosťou. Zázračná jóga nám všetkým môže pomôcť sériou špeciálnych cvikov. Indické tajomstvo pre sladké sny a zdravý spánok nám prezradila krásna Jaiwanti.

Poradíš nám, ako vďaka jóge ľahšie zaspíme a naše telo sa správne zrelaxuje?

V priebehu dňa každý z nás nezdravo zaťažuje niektoré partie svalov, pričom trpí najmä chrbtica. Neuvoľníme sa teda iba tým, že si ľahneme na chrbát. Odporučím vám päť ásan, ktoré pomôžu vášmu telu relaxovať. Tieto relaxačné praktiky sú veľmi uvoľňujúce práve pre chrbticu. Môžete ich cvičiť kedykoľvek počas dňa akúkoľvek dlhú dobu. Jednotlivé ásany si ľahko vyhľadáte na internete, či už vám vyhovuje opis s fotografiami či rôzne videonávody.

Ásany, ktoré odporúčam, sa síce zdajú byť na prvý pohľad veľmi jednoduché, avšak zvládnuť ich na 100% je náročné. Musíte totiž vedome uvoľniť všetky svaly. Problém je, že mnohokrát si myslíme, že sme uvoľnení, ale napätie v niektorých svaloch stále zostáva. Zvládnete to trpezlivým tréningom.

  • Shavasana
  • Advasana
  • Jyestikasana
  • Makarasana
  • Matsya Kridasana

Poviem vám ešte jeden dobrý tip. Keď ste v posteli, pozerajte obomi očami smerom k špičke svojho nosa a sústreďte sa na dýchanie. Zaspíte za pár minút.

Jaiwanti Singh k nám priniesla jógu priamo z Indie. Pod záštitou Veľvyslanectva Indickej republiky pravidelne vedie hodiny jógy v anglickom jazyku a Slovákom odhaľuje aj indickú kultúru a svet tajomnej ajurvédy. S Jaiwanti sme spravili 4-dielne interview.