Takto pokračuje búranie pozostatkov bratislavského metra v Petržalke

1927

Písal sa rok 1988 a v Petržalke začala výstavba bratislavskej rýchlodráhy. Malo to byť vlastne metro, ktoré by viedlo na okraji mesta nad zemou a v centre pod zemou. Žiaľ, približne po dvoch rokoch, v máji 1990, rozhodol Mestský národný výbor o zastavení prác a zmene koncepcie. Výstavba sa už nikdy neobnovila. Ako pamiatku na výstavby metra je možné dodnes vidieť výkopy, rozostavané depo i tunel v Janíkovom dvore na konci Petržalky.

Ak chcete vidieť pozostatky nedostavaného bratislavského metra, máte poslednú šancu. Začala sa totiž výstavba druhej etapy petržalskej električovej trate. Hrubá stavba stanice metra Janíkov dvor a 300 metrov dlhý úsek traťového tunela metra bude postupne zbúraný a práce budú trvať niekoľko týždňov.

Pozrite si aktuálne zábery zo stavby.

Foto: Michal Feik (BSK)

Výstavba električkovej trate v Petržalke začala oficiálne 18. novembra 2021 a dokončená by mala byť do konca roka 2023. Trasa električky je situovaná v koridore pôvodne plánovanej stavby rýchlodráhy v dĺžke približne 4 kilometre a bude mať 7 zastávok.

Prečítajte si viac:
Začala sa výstavba električkovej trate v Petržalke. Mesto Bratislava odovzdalo stavenisko

Pozrite si videá:
Búranie bratislavského metra (Janíkov dvor, január 2022)
Električka v Petržalke: Kadiaľ bude viesť druhá etapa?