Vyberte sa vlakom Záhoráčikom na cyklovýlet

4158
Letný vlak Záhoráčik

Cyklovýlet začína vyhliadkovou jazdou Letným vlakom Záhoráčikom. Aj s bicyklom sa ním pohodlne dostanete do Sološnice, odkiaľ budete pokračovať  cez malebné obce a Malé Karpaty. Prejdete 32 kilometrov, povrch bude tvoriť 85 % asfalt a 15 % terén. Trasa je stredne náročná s prevýšením 521 metrov a vhodné sú trekingové či horské bicykle. Šťastnú cestu!

Trasa výletu: Sološnica – Sklená huta – Zabité – Doľany – Budmerice – Jablonec – Cífer

• Trasu výletu začneme na železničnej stanici Sološnica a vyberieme sa po žltej cyklotrase číslo 8213 cez obec až sa dostaneme do Sološnickej  doliny. Začneme stúpať popri Sološnickom potoku v príjemnom lesnom prostredí, v závere  trošku strmšom až prídeme na križovatku turistických trás Pri obrázku s dvomi malými pamätníkmi. Tu sa asfaltová cesta končí a po kvalitnej lesnej ešte kúsok vystúpame na hrebeň a začneme klesať popri peknom kríži smerom na Sklenú hutu.
  • Sklená huta je obľúbená križovatka viacerých turistických a cykloturistických trás. Sklená huta – osada v minulosti osídlená prevažne Nemcami, v 17. storočí tu na pálfyovských majetkoch pracovala sklená huta, v ktorej vyrábali sklo, skončila v roku 1749.  Nachádza sa tu menší prístrešok a neďaleko i studnička s dobrou pitnou vodou.
  • Zo  Sklenej huty budeme pokračovať doprava, po modrej cyklotrase č. 2204, ktorá nás privedie až do obce Doľany.  Po ceste ktorá kúsok ešte stúpa, a potom už len bude klesať až do konca výletu, môžeme vidieť v miernom lesnom zjazde po pravej strane peknú drevenú sochu sovy. Kúsok nižšie je križovatka cyklotrás pri horárni Zabité, kde sa okrem horárne nachádza pri ceste aj studnička, či malé rybníky. Odtiaľto už budeme pokračovať po asfaltovej ceste smerom do obce Doľany.
  • V obci Doľany, ktoré je rodiskom známeho spisovateľa, národného buditeľa, príslušníka skupiny bernolákovcov Juraja Fándlyho, sa nachádza zaujímavý Doliansky historický chodník, viac info tu.  Z centra Dolian budeme pokračovať jemne doprava po miestnych komunikáciách a po prekrižovaní hlavnej cesty pokračujeme smerom na obec Budmerice.
  • Mierne klesajúcou asfaltovou cestou  prejdeme cez obec Štefanová, a po chvíli prídeme do Budmeríc, kde môžeme navštíviť naozaj pekný Budmerický kaštieľ s parkom, či občerstviť sa na námestí. Ďalej pôjdeme po hlavnej ceste až takmer na koniec obce, kde odbočíme doprava na smer Jablonec, Cífer.
  • Cesta z Budmeríc prevažne ďalej klesá až do neďalekej obce Jablonec. Tu si môžete ísť pozrieť Jablonecký náučno-poznávací chodník, viac info o chodníku nájdete tu . Najzaujímavejšou atrakciou tohto chodníka je drevená rozhľadňa postavená na neďalekom návrší, napravo od obce. K rozhľadni sa dá prísť aj na bicykli.
  • Z obce Jablonec sále jemne klesáme do našej poslednej obce, do Cífera. V obci prejdeme podjazdom popod železničnú trať a zabočíme do prvej ulice vľavo, ktorá nás privedie až k železničnej stanici Cífer. Tu náš výlet končí.
  • Z Cífera sa vieme späť prepraviť pohodlne vlakom ŽSR.
  • Interaktívnu mapu výletu nájdete tu