← Späť na stránku ZDRAVOTNÍCTVO A FARMÁCIA

Podnety a sťažnosti na poskytovanie zdravotnej starostlivosti

Do pôsobnosti Bratislavského samosprávneho kraja patrí i riešenie podaní podnetov občanov na nespokojnosť s poskytovaním zdravotnej starostlivosti.

Podnety sú  vybavované podľa  zákona č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov so zameraním na dodržiavanie povinnosti poskytovateľa zdravotnej starostlivosti z ustanovení zákona č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

 

Podnety sa môžu týkať nasledovných oblastí:
  • Neoprávnené platby za zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace so zdravotnou starostlivosťou
  • Nezverejnený cenník (BSK neschvaľuje cenník) a nesúlad vydaných príjmových dokladov  s ním
  • Nedodržiavanie ordinačných hodín a hodín na prednostné vyšetrenie
  • Zdravotná dokumentácia pacienta-  uchovávanie, odovzdanie novému lekárovi a získavanie informácií  z nej
  • Rajonizácia – určenie obvodu poskytovateľov – všeobecný lekár pre dospelých , všeobecný lekár pre deti a dorast, gynekológ a zubný lekár
  • Odmietnutie zdravotnej starostlivosti pacientovi
  • Odstúpenie od poskytovania zdravotnej starostlivosti zo strany lekára a zo strany pacienta
  • Neinformovanie  pacienta a zákonného zástupcu zo strany poskytovateľa
  • Prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia bez povolenie na poskytovanie zdravotnej starostlivosti
  • Nesplnenie podmienok na personálne zabezpečenie a materiálno- technické vybavenie zdravotníckych zariadení.
Podnet môže občan podať písomne (poštou alebo priamo na podateľni BSK),  alebo elektronickou poštou na emailovú adresu  iveta.chrenkova@region-bsk.sk
 
Pri podávaní  písomného PODNETU je potrebné uviesť:
  • Meno a priezvisko, adresu, prípadne telefonický alebo emailový kontakt osoby, ktorá podnet podáva
  • identifikačné údaje o lekárovi alebo nemocnici
  • opis problému s určením časového obdobia.
Ako postupovať pri podozrení z nedostatočnej alebo chybnej zdravotnej starostlivosti
zo strany zdravotníckeho pracovníka
Ak má pacient, prípadne pozostalí poškodeného pochybnosti o tom, či zdravotnícky pracovník poskytol správne ošetrenie, možno sa obrátiť na Úrad dohľadu nad zdravotnou starostlivosťou. Podnet treba poslať písomne alebo elektronicky. „Občania sa môžu obrátiť na úrad, keď sú nespokojní so zdravotnou starostlivosťou, ktorá im bola poskytnutá, majú výhrady k liečbe, stanoveniu diagnózy, postupu lekára, pretrvávajú u nich zdravotné ťažkosti a podobne. Podnet by mal obsahovať meno, priezvisko, adresu, prípadne telefonický kontakt osoby, ktorá podnet podáva, ďalej identifikačné údaje o lekárovi alebo nemocnici a opis problému s určením časového obdobia“.
Úrad následne u  prešetrí, či bola zdravotná starostlivosť poskytnutá správne, v zmysle zákona. „Teda, či boli vykonané všetky zdravotné výkony na správne určenie choroby so zabezpečením včasnej a účinnej liečby s cieľom uzdravenia osoby alebo zlepšenia stavu osoby pri zohľadnení súčasných poznatkov lekárskej vedy“. Úrad má zároveň možnosť prizvať si k prešetreniu aj konzultantov odborníkov z jednotlivých medicínskych odborov, ktorí vypracujú posudok. Na základe výsledkov dohľadu úrad nakoniec skonštatuje, či bola zdravotná starostlivosť poskytnutá správne a či bol teda podnet opodstatnený. V prípade, že k pochybeniu skutočne došlo, nemocnica či lekári, ktorí pochybili, dostanú od úradu pokutu. Jej výšku stanovuje zákon podľa závažnosti nedostatkov a ich následkov.
Náhradu škody  pre dotknutých pacientov, prípadne ich pozostalých, však už úrad nerieši. Uplatňovať si ju môžu jedine v občianskom súdnom konaní.

← Späť na stránku ZDRAVOTNÍCTVO A FARMÁCIA

Aktuálne správy

Cesta Rohožník – Malacky v poslednej fáze

Zástupcovia Bratislavského samosprávneho kraja, obce Rohožník, obce Vojenský obvod Záhorie a Regionálnych ciest Bratislava sa v pondelok zúčastnili kontrolného dňa stavby „Modernizácia cesty III. triedy 1113 Rohožník – Malacky“. Dôvodom bolo ukončenie prác na cementom...

Malacký most v rekonštrukcii

Od dnešného dňa prišlo k odklonu cestnej dopravy z mostu Malacky – Truckcentrum – nad potokom Malina, ktorý je vstupnou bránou do Malaciek z diaľnice D2, na vybudovanú obchádzkovú trasu v tesnej blízkosti rekonštruovaného mosta. Dôvodom je jeho veľmi zlý...

Cyklovlakom za krásami Záhoria

Turistický cyklovlak Záhoráčik opäť spája Záhorskú Ves s Plaveckým Podhradím. Svoju už v poradí tretiu sezónu odštartoval cez víkend za účasti zástupcov Bratislavského samosprávneho kraja, Železničnej spoločnosti Slovensko, starostov záhorských obcí ako aj priaznivcov...

Rekonštrukcia cesty Senec – Viničné – Pezinok v ďalšej etape

Regionálne cesty Bratislava, správca komunikácií II. a III. triedy v Bratislavskom kraji, začali v rámci revitalizácie cesty II/503 – Senec – Viničné – Pezinok realizovať práce na jej poslednej VI. etape. Ide o úsek mimoúrovňovej križovatky v katastrálnom území mesta...

Župa na kontrolnom dni D4/R7

Podpredsedníčky Bratislavského samosprávneho kraja Alžbeta Ožvaldová a Elena Pätoprstá sa ako zástupkyne župy včera zúčastnili na kontrolnom dni stavby D4/R7. Ich cieľom bolo najmä zistiť či stavba ide podľa harmonogramu a ako sa dodávateľ stavby vyrovná s obvineniami...

Bratislavský región bližšie k zahraničným turistom

„Gate to Bratislava“ je informačný bod vo Viedni, ktorý minulý týždeň otvorila bratislavská župa. Začala sa tak  nová komunikačná ofenzíva na viedenskom a rakúskom trhu. Prostredníctvom Krajskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Region Tourism budú v centre...

BID zásadne mení ponuku cestovania v kraji

Od 19. augusta budú cestujúci v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji cestovať po novom. Bratislavská integrovaná doprava v spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom a Slovak Lines spúšťa nové cestovné poriadky prímestských…

Cyklovlak Záhoráčik obľúbený aj druhú sezónu

Od spustenia turistického vlaku Záhoráčik sa Záhorím previezlo viac ako 10 000 ľudí. Obľúbený je tak u peších ako aj u cyklo turistov a to vďaka špeciálnemu cyklovozňu. Za krásami záhorskej oblasti sa môžete vybrať až do 14. októbra 2018. „Záhoráčik už druhú sezónu...

Bratislavská a Trnavská župa spoločne o doprave

Na dnešnom stretnutí prebrali bratislavský a trnavský župani možnosti spolupráce oboch krajov pri rozvoji verejnej dopravy. Oba kraje spája takmer dvesto kilometrov spoločných hraníc, preto je spoločná koordinácia dopravy a zlepšenie spojenia medzi Bratislavou a...